Situaţie îngrijorătoare la Spitalul Judeţean Arad, unde unele persoane acuză că primesc mâncare stricată pe care nu o pot mânca. Problema a fost sesizată de către o pacientă internată în salonul 205, acolo unde două zile la rând hrana primită din partea spitalului nu a putut fi mâncată… „Joi la prânz am primit macaroane cu carne de vită. Încă de când am luat caserola în mâini am văzut că ceva nu e în regulă cu mâncarea. Când am amestecat, macaroanele au început să facă spume, iar mirosul era îngrozitor. Am chemat asistenta şi i-am spus că vreau să vorbesc cu persoana responsabilă de hrana primită. Aceasta a adus în salonul nostru o femeie care a spus că, într-adevăr, au fost mai multe porţii cu probleme, dar că ni le va schimba. Am aşteptat peste jumătate de oră să primim mâncarea, dar măcar nu a fost stricată”, declară pacienta nemulţumită. Aceasta a ţinut să remarce faptul că nu toate porţiile erau alterate, ci doar două dintre cele şase primite în salon.
Următorul incident a avut loc în dimineaţa zilei de vineri, când meniul era compus din două bucăţi de crenvurşti, o bucată de cârnaţ, una de brânză şi nişte margarină. Şi de această dată două dintre porţii erau alterate. Suprafaţa exterioară a crenvurştilor era lipicioasă, iar mirosul emanat de aceştia era oribil.
Din nefericire, unii pacienţi au fost nevoiţi să consume alimentele în starea în care erau deoarece nu venise nimeni în vizită să le aducă altă mâncare. „Mi-a fost foame şi am mâncat brânza primită, pentru că nu a venit nimeni să îmi aducă altceva”, spune una dintre femeile internate în salonul 205. Femeile au o singură explicaţie faţă de ce se întâmplă cu hrana lor: „şi în urmă cu două zile am avut tot crenvurşti şi cârnaţi dimineaţa. Eu cred că unele persoane au refuzat mâncarea, iar alimentele de acum două zile ne-au fost date astăzi”, spune una dintre paciente.
Conducerea infirmă
Directorul Spitalului Judeţean, Bogdan Totolici, spune că situaţia prezentată mai sus este aproape imposibil să se fi întâmplat. „Societatea cu care am încheiat contractul de catering este una serioasă şi oferă mâncare de foarte bună calitate. Nu îmi vine să cred că s-ar fi putut întâmpla aşa ceva. În ceea ce priveşte afirmaţia conform căreia mâncarea ar fi provenit din meniul servit cu două zile înainte, vă spun cu siguranţă că este imposibil. Toate alimentele care rămân de la pacienţi sunt adunate în containere şi aruncate. Cu toate acestea, voi trimite directorul care se ocupă de serviciile medicale să stea de vorbă cu pacientele care au sesizat acest fapt. Poate ele au fost bineintenţionate şi au dorit să ne atragă atenţia. Oricum, îmi este foarte greu să cred acest lucru”, a declarat Totolici.
Se respectă normele
Bogdan Totolici, directorul Spitalului Judeţean, ne-a declarat că hrana servită pacienţilor se încadrează perfect în normele emise de către Ministerul Sănătăţii în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea şi numărul caloriilor necesare pentru toţi pacienţii, indiferent de afecţiunile de care aceştia suferă.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!