ARAD. Un drum naţional aflat la marginea judeţului, o şosea care trece prin comuna Vârfurile şi care nu este vizată în declaraţii nici de politicienii Puterii şi nici de cei ai Opoziţiei, dă mult de furcă celor care vor să circule pe acolo. Este vorba despre DN 76, un drum care se află în modernizare de vreo…, să tot fie vreo doi ani, dar care nu pare că va fi modernizat în viitorul apropiat. Pentru a informa cititorii noştri care au de furcă din cauza lucrărilor de pe acest drum, am solicitat informaţii oficiale de la reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Din păcate, aceste informaţii nu par deloc optimiste. Din contră. Dar să le luăm pe rând.
DN 76 Deva-Oradea a fost împărţit în mai multe loturi pentru modernizare, tocmai pentru ca lucrările să se desfăşoare cât mai repede. Două dintre aceste loturi, respectiv Ioneşti-Vârfurile, între kilometri 55 şi 69, şi Vârfurile-Ştei, între kilometri 69-102, tranzitează judeţul nostru.
Modernizarea primului lot, respectiv Ioneşti-Vârfurile, a fost câştigată de constructorul Viales Y Obras Publicas SA Cuenca, în timp ce lotul Vârfurile-Ştei este modernizat de SC Construct Mod SRL. Teoretic, vorbim despre lucrări pe o lungime de 46 de kilometri, dar care, ţinând cont că sunt executate de două firme, ar trebui să fie o joacă de copil. Din păcate, nu este aşa. Pe niciunul dintre tronsoane lucrările nu au evoluat spectaculos, chiar dacă pe unul modernizarea a început în anul 2012 (!!!), iar pe celălalt în 2013. Mai grav, previziunile venite dinspre CNADNR nu ne dau prea multe speranţe: „termenul de finalizare al lucrărilor de reabilitare pentru tronsonul DN 76 este 16 septembrie 2015”, ne-au anunţat oficial cei de la compania de drumuri. Dar nu vă bucuraţi prea repede pentru că este deja sigur faptul că lucrările vor dura chiar mai mult decât atât.
„Actele adiţionale care prelungesc termenul de finalizare a lucrărilor sunt în pregătire, urmând a fi semnate”, ne-au mai informat responsabilii CNADNR. Mai concret, avem un termen de finalizare stabilit la început de contract, care este toamna anului 2015, dar acesta va fi decalat prin acte adiţionale. Probabil vom fi fericiţi dacă toamna anului 2016 ne va prinde circulând pe un drum modernizat în zona Vârfurile.
Se circulă greu
Este lesne de înţeles faptul că pe perioada lucrărilor care se desfăşoară pe şosele circulaţia are foarte mult de suferit. Şoferii stau blocaţi cu zecile de minute la cozi interminabile, pe anumite porţiuni circulându-se alternativ, pe o singură bandă. „În prezent, pe sectoarele de drum în lucru se circulă în regim de şantier, cu restricţii semnalizate”, ne-au anunţat reprezentanţii CNADNR. Şi traficul în regim de şantier va dura, cel mai probabil, până aproape de finalizarea lucrărilor de modernizare, adică mai mult de un an de zile.
Deszăpezire proprie
În ceea ce priveşte deszăpezirea celor două sectoare de drum în iarna care urmează, aceasta va pica tot în sarcina constructorilor. Dar, dacă este să rememorăm situaţia din iarna 2013-2014, când deszăpezirea pe sectoarele de drum aflate în lucru a fost abandonată aproape în totalitate, atunci putem spune că pe şoferii care circulă pe DN 76 îi aşteaptă o iarnă grea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!