ARAD. Gata, s-a „închis cercul”. După ce instanţele au respins contestaţiile depuse la licitaţia pentru modernizarea căii ferate Arad-Ronaţ, a fost semnat şi contractul aferent acestui tronson. CFR SA anunţă că joi dimineaţă a fost semnat document, valoarea contractului fiind de 2,18 miliarde de lei, fără TVA.
Actul a fost semnat de către Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR, şi Martinez Sonnendrucker Pablo, reprezentantul asocierii WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, care a câştigat licitaţia, totul în prezenţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractul vizează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Arad-Ronaţ Triaj, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, inclus în PNRR. Este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 kilometri, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 kilometri din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de kilometri de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Ce presupune proiectul?
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Ronaţ Triaj – Arad, lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă (6 poduri și 39 de podețe), sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.
În cadrul lucrărilor sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
►1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
►4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
►11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 metri;
► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!