Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. S.A., Sucursala Regională C.F. Timișoara, a lansat procedura pentru semnarea unor contracte de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a patru treceri la nivel cu calea ferată. Cele patru treceri sunt pe linia CF216 Lugoj-Ilia, la Holdea-Margina, pe linia CF100 Orșova-Jimbolia, între stațiile Cărpiniș și Jimbolia, pe linia CF116 Simeria-Livezeni, între stațiile Petroșani și Livezeni, respectiv pe linia CF223 Arad-Nădlac, între stațiile Arad și Arad Vest.
Cea din Arad este situată pe Calea Aurel Vlaicu, la ieșirea din oraș spre Pecica și Nădlac. În documentele ce însoțesc procedura de achiziție a serviciilor se arată că va fi amenajată trecerea la nivel cu dale de cauciuc pe o lungime de 16,8 metri, va fi îmbunătățit terenul de fundare, se va reface substratul și se va ranforsa platforma pe o lungime de 27 de metri, vor fi realizate instalații de semnalizare, centralizare și bloc (SCB) pe 540 de metri pătrați și un racord al drumului la dalele de cauciuc pe o suprafață de 315 metri pătrați.
Linia de cale ferată ce traversează Calea Aurel Vlaicu este simplă, neelectrificată și face legătura între stațiile de cale ferată Arad și Arad Vest. În momentul de față, trecerea la nivel cu calea ferată este amenajată cu dale de cauciuc, iar șina prezintă „uzuri verticale, exfolieri, știrbituri, ciupituri, din cauza rezistenței insuficiente a metalului Traversele de lemn sunt degradate, prezentând fisuri și crăpături pe toată lungimea acestora. Sistemul rutier prezintă degradări și denivelări ușoare pe toată zona înainte și după trecerea de nivel”, se arată în caietul de sarcini. Va fi schimbată și bariera mecanică existentă, cu o instalație nouă de tip BAT – barieră automată la trecerea la nivel. Cel puțin la nivel teoretic, lucrările ce vor fi executate la ieșirea din municipiu spre Pecica vor duce la o trecere mai „lină” peste calea ferată și la scăderea timpului de așteptare la barieră.
Conform caietului de sarcini, documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construcție se va realiza în maximum 2 luni de la semnarea contractului, proiectul tehnic de execuție în termen de alte două luni, iar execuția lucrărilor, precum și recepția acestora, se va realiza în termen de cel mult 4 luni și jumătate. Termenul pentru depunerea ofertelor este de 22 octombrie 2024, iar suma maximă pe care CFR SA este dispusă să o plătească este de 3.397.794 de lei fără TVA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!