În conformitate cu prevederile OUG 117/2010 privind completarea şi modificarea Codului Fiscal, de la 01 ianuarie 2011, a fost instituită posibilitatea pentru persoanele impozabile care au realizat o cifră de afaceri inferioară plafonului de scutire de 35.000 euro în anul 2010 (3,3817 lei/1 euro, respectiv 119.000 lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data aderării), de a solicita scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.
Ce trebuie făcut?
„Prin această măsură se are în vedere reducerea numărului persoanelor înregistrate în scopuri de TVA şi eficientizarea administrării acestora. Solicitarea de scoatere din evidenţă se poate face până la data de 20 ianuarie prin depunerea unei declaraţii de menţiuni (formularele 010, 020, 070, după caz) şi predarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA la administraţia finanţelor publice competentă”, explică purtătorul de cuvânt al DGFP Arad, Călin Arusti.
De când se aplică?
Anularea înregistrării în scopuri de TVA va fi valabilă din prima zi a lunii următoare celei în care s-a solicitat scoaterea din evidenţă, respectiv din data de 01 februarie. În această situaţie contribuabililor le revine obligaţia să depună decontul de TVA pentru operaţiunile realizate în cursul lunii ianuarie, până la data de 25 februarie şi să evidenţieze în ultimul decont de TVA depus valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă conform titlului VI din Codul Fiscal.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!