ARAD. Punct final al licitaţiei Primăriei Arad pentru contractarea de „Servicii de elaborare de studii pentru realizarea obiectivului de investiţii Strategia Culturală Arad 2014 – 2030”, care are ca scop „identificarea şi promovarea unei viziuni strategice în ceea ce priveşte dezvoltarea Municipiului Arad”. Licitaţia a fost atribuită unei firme din Iaşi, ADDVANCES STRATEGIC SOLUTION SRL, la preţul de 84.550 lei. Demn de precizat este faptul că la licitaţie s-au prezentat cinci ofertanţi. Concurenţa a făcut ca preţul de atribuire al contractului să fie chiar mai mic decât jumătate din cât se estima iniţial. Primăria dădea la o primă estimare preţul maxim de 217.741,93 lei.
„Stabilirea profilului cultural al comunităţii reprezintă un demers important pentru determinarea gradului de dezvoltare al simţului de apreciere cultural local. Sectorul creativ local a fost evaluat printr-un proiect anterior, concretizat prin documentul intitulat „Arad – Maparea Resurselor Culturale”, proiectul de faţă trebuind să îşi însuşească aceste informaţii ce reflectă totalitatea aspectelor culturale locale şi să le completeze cu informaţii suplimentare ce apar pe parcurs”, se precizează în caietul de sarcini.
Conform documentaţiei de licitaţie, „prestatorul va trebui să identifice punctul de vedere al consumatorului de cultură, prin realizarea unei Analize a Consumului Cultural, integrată în planul de elaborare al prezentei Strategii Culturale. Pe baza definiţiei celor doi poli de tip emiţător-receptor cultural, se va contura o imagine reală ce va fundamenta demersurile culturale strategice de viitor”.
Strategia va fi elaborată pe mai multe nivele: se va face diagnosticul situaţiei existente; se va realiza Analiza SWOT asupra segmentului cultural „prin analize particulare, specifice subsectoarelor culturale locale (ex: artele spectacolului, muzică, arte vizuale, producătorul de cultură, evenimente culturale, consumul cultural etc.)”; se va întocmi strategia propriu-zisă, cu măsurile propuse, care vor fi definite prin resurse necesare/perioada de timp alocată/organisme responsabile/indicatori de rezultat (eficacitate şi eficienţă). Documentaţia pe care o plăteşte Primăria va cuprinde şi Planul operațional, în care vor fi enumerate şi prioritizate acţiunile concrete ce trebuie întreprinse pentru atingerea obiectivelor stabilite prin strategie, precum şi Programul de implementare, monitorizare şi evaluare a îndeplinirii obiectivelor şi a acţiunilor concrete.
Capitală Culturală
„Un capitol distinct al Strategiei Culturale se va referi în exclusivitate la demersul Aradului de a candida la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021. Se vor analiza paşii necesari pentru atingerea dezideratului, se vor face recomandări specifice şi se vor stabili liniile generale de acţiune pentru perioada 2014 – 2021. De asemenea, se va elabora o propunere specifică pentru programul cultural previzionat pentru anul 2021, în cazul în care Aradul va reuşi să câştige”, se precizează în act.
Citiți principiile noastre de moderare aici!