Campania electorală a însufleţit Consiliul Judeţean. Şedinţa CJA de ieri nu a fost nici pe departe la foc automat, anostă şi fără niciun fel de comentariu. Dimpotrivă, aleşii s-au întrecut în declaraţii pe tema banilor publici. Şedinţa a fost „condimentată” cu „înţepături” verbale, uneori voalate, alteori chiar directe, între conducerea CJA şi câţiva consilieri din opoziţie. Lăsând deoparte o serie de declaraţii electorale ale aleşilor noştri, în cadrul şedinţei de ieri s-au spus câteva lucruri interesante…
Plătim pentru procesele CJA
Startul a fost dat de Mircea Purcaru. El a supus dezbaterii proiectul privind plata sumei de 7.750 de lei datorată de CJA cu titlu de cheltuieli de judecată. Purcaru a ţinut să sublinieze că, dacă tot este vorba despre un proces al instituţiei cu o parte dintre angajaţi, „să plătească aceste sume cine trebuie, nu cetăţenii”. Nicolae Ioţcu a contraatacat, amintind de un celebru proces al CJA cu firma care vroia să construiască pe terenul fostei fabrici de zahăr. 14 consilieri au refuzat sau s-au abţinut de la acordarea avizului tehnic solicitat de firmă. În urma procesului intentat de firmă, CJA a fost obligat la plata cheltuielilor de judecată. Cheltuielile au fost plătite din buget, iar CJA s-a întreptat împotriva celor 14 aleşi pentru a recupera banii.
În ciuda încrâncenării, proiectul a trecut cu 18 voturi, doar şase aleşi votând împotriva plăţii din bugetul judeţului.
Autostrada şi Maria Tereza
Nici nu au început bine lucrările la autostrada Arad – Timişoara, că taxele de autostradă au ajuns deja să fie pe buzele consilierilor judeţeni. Mai mult, ele au ajuns să fie avansate ca „scuză” pentru un împrumut pentru construirea unui pod peste Mureş. Caius Parpală a fost cel care a ridicat problema oportunităţii construirii unui pod peste Mureş, între Pecica şi Sâmpetru German, pentru care CJA ia un împrumut de 7,5 milioane de euro, în condiţiile în care „conform proiectului centurii în regim de autostradă, se construieşte un pod peste Mureş la doar 15 kilometri în amonte. Nu văd logica să avem două poduri atât de aproape. Mai ales că suma se va transforma în una mult mai mare, dacă se au în vedere dobânzile la credit”. Teodor Velici a ţinut să îi răspundă colegului său: „Podul de pe autostradă va deservi autostrada. Nu ştim cum va fi taxat! Podul peste Mureş pentru localităţile din zonă va fi o oportunitate pentru elevi să ajungă mai uşor la liceu, la Pecica. Distanţa de la acea zonă până la Timişoara se scurtează cu 20 de kilometri, pentru că nu va mai trece prin Arad. Rămâne să vedem dacă cetăţenii de rând îşi vor permite să treacă pe autostradă”. Parpală l-a contrat, spunând că pe nicio autostradă din ţară nu se plăteşte decât vigneta obligatorie şi acum. În discuţie a intervenit şi Nicolae Ioţcu, acesta subliniind că „sunt convins că se va plăti! Numai dacă te duci în Ungaria vezi câte poduri sunt. Noi avem punţi. Încă trecem Mureşul cu bacul, ca pe vremea Mariei Tereza”.
Într-un final, proiectul a fost aprobat.
A dispărut unanimitatea!
Consiliul Judeţean Arad nu mai funcţionat, ieri, într-un sistem utopic, în care toţi consilierii îşi împărtăşesc ideile. Dovadă stă modul în care s-a votat. E drept, foarte multe proiecte au fost aprobate în unanimitate, sau cu o abţinere, dar au fost câteva proiecte, dintre cele mai importante, care au beneficiat de câte şase voturi negative din partea aleşilor judeţeni.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!