ARAD. Un oraș mai verde, ecologic, cu piste de biciclete funcționale, cu transport în comun ecologic și mai puține mașini. Idealurile Aradului mai verde au de trecut însă peste un imens hop: realitatea! Remodelarea și reconfigurarea traficului din zona centrală a Aradului, implicând o schimbare totală la față a Bulevardului Revoluției a fost tot promisă în ultimii ani. Dar mereu s-a amintit de oportunitatea fondurilor europene și s-a făcut apel la răbdarea arădenilor. În timp ce se tot așteptau proiectele pentru Corso, arădenii s-au trezit cu un trotuar vălurit, un real pericol în foarte multe zone, unde singura investiție a fost montarea unor băncuțe din loc în loc. Cât de viabil este însă proiectul ce ar putea primi finanțare europeană?
Întrebat de Jurnal arădean/aradon.ro în ce stadiu se află proiectul privind Bulevardul Revoluției, viceprimarul Lazăr Faur a transmis că „din păcate, se analizează cea mai bună variantă”. Practic, pentru a se încadra în standardele impuse viitoarei finanțări pe Programul Operațional Regional, acolo unde ar putea aplica Primăria pentru acest proiect, bulevardul ar trebui să devină mult mai verde. „Ar trebui să renunțăm la o bandă de circulație, să avem piste de biciclete și parcare subterană în zona Pieței Avram Iancu. Este un proiect foarte mare, dar cerințele pentru a ne conforma cu direcțiile europene privind centrele orașelor și nevoia ca acestea să devină tot mai verzi și lipsite de trafic sunt greu de îndeplinit. Ghidul de aplicare este deocamdată provizoriu, dar ținând cont de specificul nostru ca oraș va fi o decizie foarte complicată”, a mărturisit Lazăr Faur.
Asumarea politică
Viceprimarul nu s-a ferit să spună că, în cele din urmă, soarta bulevardului va depinde de o decizie politică. „Trebuie să o spunem că, în final, vorbim de asumare politică. Fie mergem pe varianta cu posibilitate de finanțare europeană și ne asumăm reducerea unei benzi de circulație și tot ce presupune această decizie, fie mergem pe varianta intervenției din bugetul local”, a declarat Faur. Dacă în cele din urmă Primăria va alege varianta unui proiect cu finanțare din bugetul local, atunci cel mai probabil varianta luată în calcul ar presupune o intervenție etapizată „de la Podgoria înspre Biserica Roșie, într-o primă fază”.
Documentații și studii
Istoricul proiectului de remodelare a zonei centrale din Arad are deja câțiva ani vechime. În 2018, administrația locală lansa licitația pentru întocmirea DALI-ului necesar reconfigurării și modernizării bulevardului, iar la începutul lui 2021 se licita proiectarea bulevardului. Totul pe milioane și milioane de lei, cu pasaje și parcări subterane care astăzi par tot mai departe de a putea fi puse în practică. E drept că, în tot acest timp, pe bulevard au fost efectuate și lucrări, doar că ele au vizat infrastructura de apă, canalizare și rețele de telefonie/internet. Pasul următor ar fi fost intervenția administrației pentru remodelarea bulevardului în așa fel încât să răspundă nevoilor unui oraș în dezvoltare.
Și totuși, pe zi ce trece, bulevardul se degradează tot mai mult, trotuarele devin aproape impracticabile, iar parcările subterane par să fie trecute ca priorități doar pe listele șoferilor care pierd zeci de minute în căutarea unui loc de parcare.
Casetă: Speranțe mari pentru Malul Mureșului
Dacă în cazul Bulevardului o finanțare europeană este incertă, în ceea ce privește Malul Mureșului se pare că proiectul are mari șanse să se încadreze în liniile trasate prin ghidurile europene. Deși și aici ar fi câteva probleme cu anumite esplanade care s-ar putea să nu poată fi incluse ca parte din proiect, totuși, în mare parte, reabilitarea Malului Mureșului va putea fi făcută printr-un proiect european prin Programul Operațional Regional.
Trimite articolul
XO noua investitie inceputa pentru a toca bani si pentru a umple buzunarele constructorilor . Aradenii vor avea parte doar de santiere incepute si neterminate , de lucrari eectuate gresit care vor fi reacute cel putin de doua trei oripentru ca nu-i asa acesta este brandul primariei Arad in domeniul constructiilor !
Wow!
raspunsul vicelui cum ca DIN PACATE se analizeaza cea mai buna variante m-a lasat nelamurit
Cum adica daca se cauta cea mai buna varianta e ..PĂCAT?
…Tichie de margaritar..
Centrul Aradului nu suporta din cauze obiective fantezii arhitecturale : gen parcari subterane, poduri la intersectia Podgoria etc.. Reveniti cu picioarele pe pamant si intretineti ce se poate. Nu stricati politic ceea ce se poate.
-
” Mircea” știi ce de bani- EURO-i grași !- se dau pentru un PUZ ? Napăi, mai vrei ca săracii să și muncească ?
speram sa scapam mai repede de pavajul de pe Bd Revolutiei Pavaj care e total denivelat, ceea ce duce la caderile unor pietoni / batrani, femei si copii dar nu numai/ mai ales in zona din fața primariei. Sa nu zic de zgomotul ce il produc masinile ce circula pe acolo
ce are reasfaltarea Bd Revolutiei si inlocuirea dalelor denivelate cu spatiul verde? ALO!! aude cineva?
Trebuie sa scoate parcare pe marginea pe tot bulevardul, asa se face în tot Europa dezvoltata, mai puțin loc dedicat mașinile și atunci ai creat un cerc virtuos unde oameni vor fi nevoit sa folosesc mijloace de transport în comun sau mers pe jos sau bicicleta în lorc de mașină lor. Asa este exact ce se intempla în alte tarii și este o soluția pentru problemele cu traffic, aglomerația, poluare, accidentelor, bani risipat în benzina, oameni obezi pentru ca cu mașina lor nu fac niciun efort, și mai departe…
E un mit faptul ca problemele cu trafic și parcare în Europa de vest au fost rezolvat cu parcările subterane sau alte… Adevărul este ca acolo mai mult oameni au renunțat la mașină lor (traficul auto în Paris a fost redus de 44 la sute în ultimii 20 de ani).
Deci da pentru bulevardul soluția este ușor de găsit mai ales ca este perfect conectat cu tramvai, trebuie doar sa fi redus spaciu dedicat mașinile adică sa nu mai fie parcare laterale pe bulevardul și apoi avem tot spaciu pentru a construi în sfârșit niște piste de biciclete la standardul european, lat și separat de trafic fără sa fie pe trotuar. Atunci vor fi mai puțin mașini și probleme legate de ei în oraș și centru ca fi mult mai bun pentru oameni, nu doar pentru mașinile cum este cazul astăzi.
-
Incearcă să postezi in limba română ca să se inteleaga ce vrei să spui. Sau mai bine lasă-te de scris. Râd si elevii din clasele elementare de ortografia si gramatica ta . !
-
Lasa omul. Eu Abdalah, imigrantul.
-
-
Când vă grăbiți să eliminați traficul de mașini private de pe centru, să nu uitați să căutați cântăreți buni sa cânte prohodul tuturor mici comercianți care,ca prin minune au supraviețuit toți acești ani.
Cum zice turcul?
Halal?
Dezamăgitor ca de obicei
New York beibe , sa fim optimisti dracilor :))
-
Se sapă , nu se ridică fraților.. Arad!
-
Handicapaților de Arad!
Din pacate pentru ca… administratie locala “competenta”
Ar trebui sa va multumiti cu un dezastru pe an: Piata Mare
No vedeți dacă nu m-ați votat primar? Eu daca furam împărțeam frățește cu voi. Ăștia nu împart cu nimeni. Tz tz tz
trebuia doar asfaltat unde e pavat, ei vor comision si sa mai defriseze, bine ca nu-i lasa
Totul în ARAD se distruge pentru a se reconstrui un ARAD nou pentru oameni cu totul schimbați pe dinlăuntru care vor fi gata să îl accepte pe ANTICHRIST cînd va veni el , aceasta este toată MORALA .