După finalizarea lucrărilor de
modernizare pe DN 7, a venit
rândul drumului care leagă
Aradul de Oradea să fie luat cu asalt de
constructori. Recent, a început şi
modernizarea DN 79, iar din declaraţiile
lui Gheorghe Balint, directorul Administraţiei
Drumurilor Naţionale, secţia Arad,
se munceşte foarte intens şi pe acest drum.
„Numai între Arad şi
Chişineu-Criş sunt patru segmente de drum pe
care se lucrează”, a declarat Balint. Se
pare că lucrul pe segmente este mult mai productiv
decât cel cap-coadă şi asta pentru
că există mai multe echipe care lucrează
în acelaşi timp.
Modernizare complexă
Lucrul pe DN 79 este mult mai complex şi
mai greu decât modernizarea DN 7.
Dacă pe drumul care face legătura cu
frontiera de la Nădlac nu s-a făcut
decât decapare, asfaltare şi marcaje, pe
drumul dintre Arad şi Oradea se
sapă pe partea carosabilă, se pune
umplutură formată din balast şi
pietriş, se tasează şi abia apoi
urmează asfaltarea propriu-zisă. Tocmai de
aceea şi termenul de execuţie este unul
destul de lung, respectiv 24 de luni.
Banii la zi
Avansul virat de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale,
în valoare de 33 de milioane de lei, a intrat
deja în conturile companiei Astaldi, care se
ocupă de modernizare, aşa că
plăţile sunt la zi. Va urma o nouă
tranşă de fonduri acordate constructorului,
dar încă nu s-a stabilit un termen pentru
următoarea plată.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!