Finanțat prin Programul Operațional Regional, proiectul se ridică la puțin peste patru milioane de lei. Acesta prevede amplasarea unor stații de închiriere a bicicletelor, în 22 de puncte de pe raza municipiului. Sistemul se va numi „AradBikes”, iar conform caietului de sarcini al licitației, acesta „va contribui la creșterea gradului de utilizare a bicicletei ca un mijloc oficial de transport public în Arad”. În caietul de sarcini, municipalitatea se laudă cu „o rețea de piste de biciclete de 120 km care acoperă principalele artere de circulație și străzile importante din cartierele orașului”, însă pistele de biciclete din municipiu și-au arătat, de-a lungul anilor, inutilitatea.
Lucrările de bază cuprinse în caietul de sarcini prevăd construirea unui număr de 11 platforme în vederea amplasării echipamentelor pentru închirierea bicicletelor, „amplasarea sistemului de închiriere biciclete pe toate cele 22 stații”, achiziționarea unui număr de 330 de biciclete în vederea închirierii lor, respectiv „semnalizare rutieră și verticală”. Cele 330 de biciclete vor putea fi închiriate pe bază de abonament sau cu ajutorul cardului bancar. „Sistemul va fi integrat și într-o aplicație compatibilă cu telefoanele mobile pentru ca întreg sistemul să fie cât mai ușor de folosit”, se mai arată în caietul de sarcini.
Unde vor fi stațiile?
Cele 22 de stații vor fi următoarele: stația Primărie – în parcarea auto din zona mediană a bulevardului; stația Podgoria – pe trotuarul din fața magazinului Profi; stația Fortuna – pe trotuarul de la intersecția Căii Aurel Vlaicu cu strada Dâmboviței; stația Polivalentă – în fața bazinului de înot; stația Piața Bujac – pe strada Independenței, pe spațiul verde opus intersecției cu străzile Dâmboviței și Oborului; stația Cimitirul Pomenirea – în parcarea din fața cimitirului; stația Teatrul Clasic – pe spațiul pietonal din spatele teatrului; stația Boul Roșu – pe trotuarul de lângă stația de autobuz de pe strada Mucius Scaevola (lângă magazinul Profi); stația Piața Mihai Viteazul (Piața Mică) – pe trotuarul de pe bulevardul Ștefan Augustin Doinaș, la intersecția cu strada Elena Ghiba Birta (în alveola de parcare auto); stația Piața Gării – pe trotuarul din fața blocurilor A (vizavi de gară); stația Piața UTA – pe trotuarul din fața băncii BRD; stația Calea Timișorii – pe trotuarul din fața Băncii Transilvania; stația Calea Radnei – în fața magazinului Art Wod, în parcarea auto; stația Gheorghe Magheru – pe trotuarul dinspre treptele de acces pe digul Mureșului; stația Petru Rareș (Grădiște) – în parcarea auto de la intersecția cu strada Egalității (vizavi de fabrica Astra); stația Piața Sârbească – în zona stației de tramvai, opusă față de aceasta; stația Alfa – intersecția străzilor Pădurii și Barbu Lăutaru, în parcarea de lângă blocul 49-C1; stația Pădurii – strada Pădurii, „parcarea de lângă linia de tramvai”; stația Vârful cu Dor – intersecția dintre străzile Vârful cu Dor și Blanduziei, în parcarea de lângă postul trafo; stația Piața Spitalului – pe trotuarul dintre Calea Aurel Vlaicu și strada Banu Mărăcine; stația Hatman Arbore (Gai) – pe trotuar, vizavi de magazinul Flana Market; stația Gara Aradul Nou – pe strada Ștefan Cel Mare, pe trotuarul de lângă blocul 5-C3. Fiecare dintre cele 22 de stații va fi dotată cu câte 15 biciclete, respectiv 20 de stâlpi de andocare a bicicletelor. Fiecare stație va avea o lungime de 16 metri, o lățime de 2,5 meri și o suprafață de 40 de metri pătrați, conform memoriului tehnic de specialitate.
Realizat în 9 luni
Teoretic, implementarea proiectului ar trebui să dureze nouă luni de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor, astfel: luna 1 – organizare de șantier; lunile 2-4 – amenajarea platformelor; lunile 4-5 – asigurarea utilităților (conectarea la rețeaua electrică); lunile 6-9 – achiziția și montarea stațiilor de bike-sharing.
Conform anunțului de participare publicat de Primăria Municipiului Arad în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertele sunt așteptate până pe data de 14 aprilie 2021. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 4.008.206 lei, adică aproximativ 820 de mii de euro, bani europeni veniți prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa 4, Obiectivul Specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.
Trimite articolul
X22 de statii de inchiriat in marea metropola turistica Arad ??? Din nou bateti campii ca de obicei….. Vor venii turisti din toata lumea sa se plimbe cu bitigla prin confectii, vlaicu, micalaca….. 3-4 statii ar fi fost arhisuficient pt nivelul acestuimodest orasel prafuit ….. Si iarasi sifonare serioasa de bani. Se va alege praful si mizeria de ele. Sa nu vorbim de cheltuielile anuale pt intretinerea statiilor nefunctionale……
Si cat va fi inchirierea unei biciclete ?
Vreau sa imi fac rezervare la una, parca vad ca o fi coada pana la Vladimirescu…
stația Piața Sitalului – pe trotuarul dintre Calea Aurel Vlaicu și strada Banu Mărăcine
?
Piața Sitalului
?:))) si unde plm se întâlnește Banu Maracine cu strada Aurel Vlaicu ca eu sunt de 33 de ani in Arad si nu am auzit de asa ceva !!
trebuie sa fii nebun sa inchiriezi biciclete cand una se vinde pe net chiar si cu 100 de lei
-
Te-ai gandit ca poate nu am unde sa o tin si pt o plimbare cu ea o data pe luna prefer sa inchiriez. Sau sunt turist si vreau sa vizitez Aradul pe bicicleta si nu din taxi ? Si cele cu 100 de lei sunt in ultimul hal.
-
Daniel, tu ești de la PNL sau de la primărie?
-
Nici una nici alta, din contra lucrez la privat strain
-
-
…..Sau sunt turist si vreau sa vizitez Aradul pe bicicleta si nu din taxi ? ……Vreau sa vad ,, in primul rand acel turist care vine la Arad in scop turistic si care mai si are curajul sa se urce pe o bicicleta sa traga o tura prin oras. Noi mai suntem cat de cat obisnuiti cu conditiile de lumea a treia, dar unul care vine dintr-o lume civilizata, ma indoiesc.Desteptule chiar crezi ca Micalaca su Vlaicu sunt obiective turistice ??? Unde plua mea traiesti ???
-
De ce vorbesti daca nu esti in cunostinta de cauza ? Sa stii ca inainte de pandemie multi straini se plimbau pe jos. Ii o chestie pe care o faci cand esti turist sau venit in delegatie, nu stai toata ziua in hotel sau la terasa cu o cafea. Dar tu de unde sa stii chestia asta, ca tu dupa agresivitate si limbaj te-ai nascut in masina si mergi cu ea pana in fata terasei unde iti iei o cafea si stai toata ziua sa o bei ca nu iti permiti alta.
-
-
Se vor intampla urmatoarele:
– Mai multe accidente cu biciclisti, ca soferii aradeni majoritatea sunt cu burta si 3 straturi de ceafa si “smecheri” cu “lasa ca stiu eu mai bine decat legea”
– se vor fura in prostie
In Arad “primăria vrea…” in Timișoara, Cluj, Oradea, Brașov, Sibiu, Craiova, Iași, Târgu Mureș etc exista de minim 5 ani. Așa cu toate “proiectele”, primăria Arad vrea, de implementat niciodată a se vedea cetatea, ștrandul, parcările subterane, zone pietonale etc etc, sau ajung sa fie un fel de avorturi de proiecte gen stadionul, proiecte nefinalizate, care nu seamănă defel cu proiectul inițial, disfuncțional și de o calitate execrabilă
Cumpar biciclete. Ofer pret bun :))
Sa investesti e relativ usor. Sa mentii in stare de functionare serviciile pe care le oferi in urma investitiei, asta e mult , mult mai greu. Asta presupune fonduri anuale alocate in buget la categoria cheltuieli materiale, presupune oameni pentru intretinere cu logistica aferenta samd.
Voi vedeti primaria Arad capabila de mentinerea an dupa an a acestui serviciu in conditii de calitate? Eu nu.
Proiectul in sine este binevenit, ca o masura de trecerea catre un oras verde , practicata de toate orasele cu pretentii.
Problema e ca eu mi-am pierdut de mult increderea ca primaria e capabila,sau ca vrea cu adevarat sa ofere servicii de calitate cetatenilor. Probabil vom avea parte de ceva cam cum e reteaua de piste de biciclete : marcaje disparute si nerefacute, masini parcate pe pistele de biciclete, discontinuitati, un lucru prost gandit si prost facut.
Anticipez ca vom avea parte de statii vandalizate, biciclete nefunctionale, cu rotile dezumflate si asa mai departe. Trebuie sa spun totusi ca nu e vina primariei pentru toate relele care se intampla. Lipsa drastica de civilizatie a cetatenilor e al doilea termen al ecuatiei.
-
Perfecta dreptate….
Închiriat biciclete? Trazniv-ar creierii. Plin orasul de terenuri pline de gunoi aruncat peste noapte și vouă va trebuie biciclete de inchiriat🤮bata-va sfinți și slujbele din perioada postului. Bani aruncați. Un proiect viabil nu sinteti capabili sa obțineți pentru respectul cetateanului și visați doar sifonari de bani. Mergeți sa luați notițe de Chismorie vedeți unde a greșit el, încercuiti cu rosu și formulați voi un alt algoritm de sifonari a fondurilor. O administrație de retardati incapabili sa gestioneze un oraș. O adunatura de cretini și incompetenti. Cum naiba se aduna toate lepadaturile, toti retardati in grupuri politice de interes😫
inchiriat biciclete la romani? ba voi sunteti sanatosi la minte? de banii contribuabililor din nou va bateti joc? nu trece 1 an si toate bicicletele vor fi distruse sau furate…
-
Sau pe strada Marului..prin curtiile unor oamenii..
Bateriile se vor vinde tot la acel colecționar, care colecționat bateriile de la stalpi de iluminat din cimitirul Pomenirea? Cum a rămas cu investiția iluminatului în cimitirul Pomenirea? Saptaminile trecute centurioni de pe Marului filau panourile solare care din lipsa de cerere a rămas loco. Odată cu liberalizarea energiei panourile solare sint tentante și vor dispare.
Nu cred ca asta lipseste!!! Sunt alte cheatii mai importante de rezolvat!!!
De ce nu se fac garduri la containerele de gunoaie???? Cheie la fiecare locatar!!!
De ce nu se investe in posta??? Prin email nu ii nimic sigur!!!!
De ce nu se face un sistem de inregistrare a persoanelor pe adresa de locuinta???? Exemplu: esti din timisoara si stai in chirie in arad, proprietarul iti face o hartie semnata cum ca este de acord sa locuiești acolo si mergi la primarie sa te înregistreze. Pe cutia postala apare numele chiriasului, facturile vin pe numele chiriasului.
Sau nu se poate???? Banii de la ue se baga in biciclete vad ca!!!
-
La partea cu posta aveti perfecta dreptate. Deja exista in cadrul primariei un compartiment specializat in dresarea porumbeilor si in curand o sa puteti sa trimiteti mesaje cu porumbei. pentru detalii, va rugam sa sunati la primaria Arad intre orele 09 si 14. Multumim.
Pistele de biciclete din Arad datorita felului cum au fost proiectate sunt un pericol pentru viata si integritatea corporala a biciclistilor si o adevarata provocare [ in sensul rau] pentru soferi….eu am patit-o si m-am lecuit dupa ce am trcut printrun eveniment in urma caruia umarul mi-a fost distrus pentru restul zilelor…inteventie chirurgicala ,trei suruburi,spitalizare,doua luni imobilizare,mana nu o pot ridica mai mult de o suta de grade ! Nu pot sa inteleg cum sunt acceptate de politia rutiera !!!!
Ideea este buna !! Pt diminuarea minusurilor in gestiune recomand sa fie inchiriate doar celor nascuti in zona Aradului,ca altfel bicicletele vor ajuge in moldova !
-
Aradeni sint pe locul 1 în tara la biciclete furate din vest. Cea mai mare piata cu biciclete furate. Cei mai mari hoti de biciclete din Germania și Olanda distribuie marfa în Obor Arad.
cu banii astia mai bine fac niste piste de biciclete cu cap. cate piste sunt care apar de nicaieri si se termina brusc? va fi o alta porcarie romaneasca. pe centru nu vei putea merge cu bicicleta decat printre masinile conduse de oameni fara rabdare.
Pentru ce? Ca sa te haituiască puliția locală cu amenzi? Trebuie să fi kamikaze să mergi cu bicicleta în arad! De la uta la podgoria vi pe pista trasată pe trotuar aici pierdem urma pistei… pe bulevard e imposibil sa mergi pe carosabil daca mergi pe trotuarul de 10m lățime îți iei amendă! Pe penibila stradă pietonală îți iei amendă! pe mal îți iei amendă! Imaginați-vă asta fiind turist în arad?!? Deci ori îți frângi oasele ori plăteşti o amendă, bibi te aştept la nişte ture de arad cu bițigla, îți dau eu una nu trebuie să închiriezi…îți faci şi rondu cu ocazia asta!