Creșterea apelor Mureşului la începutul acestui an a reprezentat încă o problemă pentru construcţia autostrăzii Arad –Timişoara. Chiar dacă apele nu au ajuns în zona șantierului la cota de atenție, de 425 de centimetri, în primele săptămâni ale acestui an, cotele apelor au crescut la circa 320 de centimetri, față de valoarea medie pentru această zonă, de 82 cm! ”E adevărat că vreme de circa patru săptămâni cotele apelor Mureșului au fost peste nivelul mediu, între 28 decembrie și 24 ianuarie. Evident că a crescut în această perioadă și nivelul pânzei freatice. Nu știu în ce măsură a afectat activitatea şantierului, sau săpăturile, dar au fost ridicate nivelurile apei în zona în care se derulează lucrări”, a susţinut de curând Emil Surdu, director al Sistemului de Gospodărire a Apelor Arad, Direcția Apele Române Mureș.
Piloni şi podeţe în lucru?
Lucrările pe şantierul autostrăzii au înregistrat întârzieri iniţial din cauza ploilor, care au ridicat nivelul pânzei freatice şi au făcut aproape imposibile săpăturile. Au urmat apoi ninsorile şi îngheţul, care au pus, din nou, piedică lucrărilor. Muncitorii sunt însă şi acum pe şantier.
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine, însă, că întârzierile sunt normale pentru această perioadă a anului, şi că pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara sunt deschise nouă puncte de lucru, la două dintre acestea turnându-se piloni. În plus, în paralel se lucrează la şase poduri şi la câteva podeţe. Oficialii susţin că în prezent se lucrează pe 26 de kilometri din cei 32 cât are în total acest tronson.
În aşteptarea exproprierilor
Nu s-a intervenit niciodată până acum pe toţi cei 32 de kilometri ai autostrăzii pentru că parte din terenurile de pe traseu nu au fost încă expropriate. Pe aceast tronson, se aşteaptă încă aborbarea unor hotărâri de Guvern privind exproprierea terenurilor aflate în proprietate privată, activitatea întârziată şi ea, nu de frig sau ploi, ci de schimbarea guvernelor.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!