ARAD. Restricţii, restricţii, restricţii. Asta auzim zi de zi. În principal, când e vorba de pandemia Covid. Dar, mai nou, se instituie restricţii care condamnă un oraş întreg la sărăcie. Am scris despre faptul că Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a decis să interzică accesul traficului de marfă dinspre nodul rutier de la Nădlac spre autostradă, iar toate camioanele care ajungeau în Nădlac să fie obligate să se întoarcă până la Pecica pentru a urca pe autostradă. Măsura a fost luată, spuneau cei de la DRDP, pentru a se evita formarea cozilor de camioane atât pe DN 7, cât şi pe autostradă. Imediat după ce măsura a fost instituită, primele rezultate s-au văzut: coadă de 27 de kilometri pe autostradă, pe sensul de ieşire din ţară, pe banda de urgenţă, o coadă care a depăşit inclusiv oraşul Pecica şi a blocat sensul giratoriu de urcare pe A1 de acolo. Motivul? Circulaţia traficului greu era interzisă în Ungaria, din cauza faptului că se sărbătorea Ziua Naţională a ţării vecine. La zece zile distanţă de la impunerea acestei restricţii, hulită încă de atunci de către agenţii economici din zonă, situaţia acestora din urmă a ajuns critică: încasările au ajuns să scadă cu până 40 la sută.
Ce înseamnă acest lucru? Dacă lucrurile nu se schimbă, în curând afacerile vor fi pe butuci, iar sute de angajaţi vor ajunge, în primă fază, şomeri, iar apoi, Dumnezeu cu mila.
Referitor la această problemă, joi, Primăria Nădlac a organizat o întâlnire la care au fost chemaţi mai mulţi factori de decizie, reprezentanţi ai diferitelor instituţii implicate în această situaţie, dar şi agenţii economici afectaţi. La această întâlnire a participat inclusiv prefectul Aradului, Csaba Tόth. Încă din start, participanţii la întâlnire au fost aşteptaţi în faţa primăriei de câteva zeci de persoane, angajaţi la firmele din zonă, care i-au rugat pe decidenţi să nu îi lase pe drumuri şi să le salveze locurile de muncă. Ulterior, în cadrul şedinţei, s-a discutat despre situaţia generată de restricţia impusă de către DRDP, de încasările agenţilor economici, care s-au redus aproape la jumătate faţă de perioada de dinaintea restricţiei DRDP, despre faptul că, deja, pandemia a lovit în micile afaceri din oraşul de graniţă, iar această nouă măsură stabilită de către regionala de drumuri ar putea să pună lacăt pe multe firme. Au luat cuvântul toate părţile prezente, iar cei mai aprigi susţinători ai restricţiei au fost reprezentanţii Poliţiei şi ai Poliţiei Autostrăzi, precum şi cei de la Poliţia de Frontieră, care au susţinut că TIR-urile formau cozi care puneau în pericol siguranţa traficului. Vorbim despre aceleaşi cozi care sunt la intrarea în Nădlac, pe DN 7, de zeci de ani. De cealaltă parte, investitorii din zonă au încercat să atragă atenţia asupra faptului că, odată închise afacerile lor, nu vor avea de suferit numai sutele de angajaţi, ci chiar şi Primăria Nădlac, care încasează anual sume importante din taxele şi impozitele plătite de firme.
Se caută o soluţie
După câteva ore de discuţii, toţi cei prezenţi, la iniţiativa prefectului Aradului, au ajuns la concluzia că trebuie găsite soluţii pe termen scurt, pe termen mediu şi pe termen lung, soluţii care să vină în ajutorul agenţilor economici şi ai angajaţilor de la firmele aflate în Nădlac, dar care să şi creeze un climat de siguranţă din punct de vedere al traficului.
„Agenţii economici spun că, într-o oarecare măsură, sunt afectaţi de această restricţie impusă de către DRDP Timişoara. Vorbim despre o problemă care generează nişte pagube economice. Vom vedea în ce măsură putem găsi o soluţie de compromis, care să mulţumească şi agenţii economici, dar să şi decongestioneze traficul. Am discutat în detaliu despre variante, iar după ce primim o adresă oficială de la primăria Nădlac, vom lua legătura cu factorii de decizie. Nemulţumirile agenţilor economici sunt întemeiate, în cea mai mare parte. Dar vrem să avem în vedere toate aspectele. În ceea ce priveşte soluţia pe termen mediu şi lung, aceasta ar fi montarea unor semafoare. Pe termen scurt, vrem să găsim o soluţie cât mai rapidă. Ulterior, vom face demersurile pentru rezolvarea problemei”, ne-a declarat prefectul Csaba Tόth.
DRDP şi Poliţia
Ioan Mărginean, primarul Nădlacului şi cel care a iniţiat această întâlnire, spune că adresa prin care se solicită rezolvarea acestei probleme a fost trimisă deja către Prefectura, iar decizia pentru dezamorsarea situaţiei va trebui luată de către DRDP Timişoara şi Poliţia Arad, singurele instituţii în măsură să impună sau să ridice restricţii de circulaţie.
„Situaţia agenţilor economici din Nădlac este foarte gravă. Şi asta la numai 10 zile de la impunerea restricţiilor. Încasările lor au scăzut enorm. Aşteptăm ca traficul spre autostradă să fie reluat, iar camioanele să aibă din nou acces din nodul rutier de pe DN 7, de la intrarea din Nădlac. Dacă această problemă nu va fi rezolvată, ne aşteaptă un viitor sumbru. Şi aşa, economia Nădlacului a scăzut foarte mult după deschiderea autostrăzii. Acum, dacă această restricţie rămâne în vigoare, zeci de firme din diferite domenii vor da faliment sau vor alege să îşi mute activitatea din Nădlac. Pierderile la bugetul local ar fi uriaşe. Vorbim despre impozite pe sute de salarii ale angajaţilor, despre taxe şi impozite pe terenurile şi clădirile firmelor, despre diferite alte taxe şi impozite încasate de la agenţii economici. Vă spun că, dacă situaţia nu va fi rezolvată, Nădlacul va fi şters de pe harta României”, este părerea lui Ioan Mărginean.
Aşadar, soarta a sute de angajaţi şi a zeci de firme stă acum în pixurile Poliţiei şi regionalei de drumuri.
Trimite articolul
XHai, măăă.. , lasati-o naibii…!!!
Nadlacani, hotarâți-vă o dată: e bun sau nu traficul greu, de TIR-uri prin Nadlac??? 🤔
Pt, ca , parcă nu de mult vă plângeați de dezastrul facut de acestea (drumuri distruse, zgomot, poluare, mizerie peste tot, infectare cu COVID, etc.), iar acum plângeți după ele….
Naiba vă mai înțelege… !
-
Nimica nu-i mai multumeste:)))
-
pai sa vina cu tirurile.
dar asa: PÂŞ, PÂŞ.
-
Deci șoferii în asteptare la vama,coboară din masina și își fac cumpărături. Astfel se întreține economia Nadlacului.Când se va desfiinta punctul de vama (Schengen) atunci nu va mai opri nimeni.Dar zone industriale nu sunt?
-
Deci soferii in asteptare la vama arunca toate gunoiele pe marginea drumului, isi fac nevoile tot acolo, sau pe sub copacii localnicilor si astfel prospera Nadlacul! Sa nu mai vorbim de poluarea fonica pe care o produc camioanele circuland ca pe autostrada in localitate indiferent de ora, la fel sa nu mai vorbim despre neimplicarea politiei in sanctionarea lor indiferent de sesizarile localnicilor. Poate dl. primar ar trebui sa precizeze concret in cifre pagubele aduse economiei nadlacane si exact cate locuri de munca sunt afectate. Poate daca ar avea locuinta pe DN7 ar avea o altfel de abordare a problemei!
Ce nu intelege “orasul” Nadlac e ca nu poti la nesfarsit sa te traiesti, economic, in mare parte doar din tranzitul rutier. A fost bine 20-25 de ani, cu cozi interrminabile de camoiane, autocare, masini mici pe ulita principala a “orasului”. Ce vremuri, nu? Sa nu mai vorbim de anii buni cand traficul cu zahar si ulei in Ungaria au creat averi importante comerciantilor smecheri din “oras”. Dar gata. Au ajuns in final si la noi autostrazile, vama e libera. Administratia locala trebuie sa gaseasca alte paliere de dezvoltare economica. Dar este dificil, deoarece lipsa de viziune a conducatorilor urbei a fost limitata la comertul stradal atatia ani de zile. Nadlacul a picat, Pecica a picat, toata valea Muresului a picat. Pentru nimeni nu mai este ce a fost candva pe ruta de tranzit a judetului Arad. Dezvoltarea infrastructurii rutiere a adus beneficii majore pe de o parte si mici drame economice pe de alta parte.
Da.. sunt convins.. sa demonstreze cu raporturile de la casa de marcat.. ca acolo au 2 bonuri fiscale intr-o zi.
O prostie și o minciună. E vorba de doi sau trei agenți economici care oricum nu sunt nădlăcani. Nădlacul e mort demult. Urmează parastasul dacă se intră în senchen.
-
AMIN!
Să întelegem din declarația domnului primar, ales democratic pentru a doua oară, că firmele din acea zonă o să aibă de suferit? O fi vorba de Marbach de Suntech de Maslen firme ale căror căi de acces erau blocate frecvent de șoferii de camioane care stăteau cu orele la coada care se forma? Sau poate de o să aibă de suferit muncitorii transportați cu autobuzele la si de la locurile lor de muncă care după un traseu care dura 40-50 min., la intrarea în Nădlac mai așteptau încă 10-20 minute datorită ambuteiajelor create în urma indisciplinei anumitor șoferi care nu respectau rândul și încercau să intre în față? Poate suferă și ceilalți navetiști, care fac naveta cu mașina proprie și care ,tot așa , nu vor mai fi nevoiți să aștepte blocați în trafic la intrarea în Nădlac câte 15-20 minute și să sune la 112 doar ,doar, va face cineva ceva. Și da, poate nu în ultimul rând , vor suferi și agenții de la Poliția Locala și de la Poliția Orașului Nădlac deoarece nu vor mai fi aduși să stea și să-și consume nervii cu tot felul de ,,personaje” din rândul șoferilor de TIR. Mă scuzați domnule primar dar nu pot să fiu decât sarcastic după ce am citit declarația dumneavoastră. Aș fi înțeles demersul făcut de dumneavoastră dacă era în sprijinul firmelor de transport care dețin camioane și au sediul la Nădlac sau al locuitorilor din Nădlac care lucrează șoferi pe TIR și înainte de a pleca în cursă se opresc acasă. Pentru aceste categorii da, ați fi putut solicita un semn adițional amplasat sub cel de ,,ACCES INTERZIS” (ceva gen CU EXCEPTIA RIVERANI) și ați fi avut toată considerația mea , altfel…………………….
-
Nădlacul nu mai are cum prospera de pe urma tranzitului si asta e foarte clar oricui,nu ai nevoie de studii de specialitate ca sa iti dai seama de lucrul asta.
Ceea ce au facut ei e un teatru ieftin,iar cei zeci de angajati care au venit in fata primariei sunt de fapt nici macar 20 ca sa vorbim de zeci,si in cel mai bun caz vorbim de cateva zeci de locuri de munca nu de sute asa cum scrie in articolul asta.
Domnule Primar aduceti mai intai locuri de munca si apoi mai vorbim.
Pana acum ce faceti?
Gargară ieftină pentru 2 agenti economici cu aprox 10-20 de angajati fiecare care nici macar nu sunt Nadlacani.
Ba dimpotriva Nadlacanii vor avea mai mult de castigat de pe urma acestei restrictii deoarece majoritatea Nadlacanilor sunt navetisti deoarece nu sunt locuri de munca in Nadlac,contrar a ceea ce sustineti in articol,iar acestia nu vor mai fi nevoiti sa astepte in coada de tiruri cate 40 de minute dupa cate 8-10 ore de munca.
Asa ca pentru a incheia mie mi se pare doar un teatru ieftin cauzat din cauza ca unul din agentii acestia afectati e un consilier local,iar asta denota clar o administratie locală care isi vede doar de interesele angajatiilor primariei si nu de interesele Nadlacanilor.
Nadlacul are nevoie de un refresh,tranzitul nu va mai fi o solutie economica.-
Nadlacanii acum au morcovul in cur, dar cand era vama si traficul de tigari si combustibil nu le ajungeai la nas la nici unul, doar daca vorbim de vamesi, traiau regeste din spagi si alte combinatii. Cei care mai fac ceva bani sunt cei de la cantar.
Referitor la refresh-ul mentioant de tine, nu stiu cat de realizabil este si cine va ocupa acele locuri de munca din moment ce nadlacanii erau obisnuiti sa faca pe zi cat face altul intr-o luna la Takata.
-