Schimbare de macaz în CLM, unde
consilierii locali şi-au dat astăzi acordul
de principiu ca municipiul să fie acţionar la
Compania Aeroportuară Banat, cu toate
că, în urmă cu două zile,
primarul Gheorghe Falcă
anunţa că le va cere aleşilor să nu
voteze proiectul pentru ca gestul lor să nu fie
interpretat ca unul în spatele căruia
să se ascundă interese politice. Astăzi
însă, edilul local a prezentat
schimbările de situaţie din scandalul dintre
Arad şi Timişoara în
privinţa fuziunii aeroporturilor din cele
două municipii şi s-a arătat de acord cu
acordarea avizului de principiu cerut de minister.
Falcă a vorbit de discuţiile
elegante şi creative purtate cu
autorităţile din Timişoara marţi
după-masa, de faptul că aceştia au
renunţat la pasiuni extremiste nejustificate
şi „la atâta patimă, care
nu-şi avea locul”, dar şi de avantajele
pe care le aduce compania, de faptul că fuziunea
este trecută din 2008 în programul de
guvernare. Momentul decisiv, susţine
primarul, ar fi fost adresa primită de la
minister tot marţi.
„Lucurile s-au schimbat în aceste două
zile. Am primit de la Ministerul Transporturilor o
invitaţie pentru data de 9 septembrie, la sediul
Aeroportului Timişoara, unde va avea loc
o analiză a modalităţilor de
înfiinţare a acestei companii”, a
precizat Falcă. Oficialul a mai
susţinut că nimeni, în fapt, nu poate
opri managementul comun propus pentru cele două
aeroporturi şi că singurul lucru care se
poate întâmpla este ca administraţiile
locale să nu intre în această companie.
Falcă a făcut şi un istoric al
fuziunii aerporturilor, lansată prima dată
în 2005, când vecinii maghiari doreau
ridicarea unui aeroport regional la Szeged, dar şi
de hotărârea luată de consiliul local
din Timişoara, care este mult mai elegantă
şi calculată decât declaraţiile
făcute de politicieni. Pe subiect au intervenit
şi consilierii locali, deşi, din start, era
clar că cei 16 aleşi municipali prezenţi
la şedinţă vor vota proiectul.
Nu plecăm cu aeroportul în spate
Florin Manta a vorbit, de pildă, de marile
aeroporturi care funcţionează pe un principiu
asemănător cu cel propus acum, de faptul
că Aeroportul din Timişoara a fost
finanţat de minister cu 10 milioane de euro
în ultimii ani, de avantajele unui aeroport
regional (singurul care ar putea concura cu cel din
Budapesta), da faptul că, în
concurenţă, cele două baze s-ar
omorî unul pe celălalt şi de faptul
că „nimeni nu poate pleca cu aeroportul din
Timişoara în spate”.
Tiberiu Dekany a propus un amendament
care vorbeşte de faptul că rezultatele
negocierilor ce vor fi purtate pe viitor, pe
această temă, de primar, să fie
prezentate consiliului spre aprobare. Atât
amendamentul liberalului, cât şi proiectul
în sine au trecut cu unanimitate de voturi.
La Giarmata
Tiberiu Dekany şi-a exprimat şi unul
dintre motivele din care din punct de vedere subiectiv
nu ar fi votat proiectul: faptul că sediul noului
aeroport regional va fi la Timişoara.
Primarul Gheorghe Falcă i-a
confirmat temerea şi a susţinut faptul
că aproape sigur sediul companiei va fi actualul
sediu al Aerportului din Timişoara, la
Giarmata.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!