Distanţa foarte mare între scara trenului şi peron face ca mulţi pasageri să aştepte mâna întinsă a unui binevoitor care să-l sprijine în temerara acţiune. Sau poate fi o coborîre sau urcare etapizată: un genunchi, apoi celălalt şi în final se ajunge în tren. Situaţia, chiar dacă pare hazlie, e dramatică pentru mulţi călători care stau în faţa vagonului calculând care ar fi cea mai uşoară variantă de urcare.
Acum la pas, în viitor cu liftul
Conform datelor furnizate de Oana Brânzan, şef birou presa la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, un proiect de mare amploare (care va fi derulat între 2011-2013 ) presupune reabilitare/modernizarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră şi include lucrări de resistematizare a liniilor şi modernizarea peroanelor din staţia CF Arad. „Proiectul mai prevede să se construiască o pasarelă pietonală care va facilita accesul direct (prin montarea unor lifturi şi a unei benzi rulante) la peronul de la linia I şi la încă trei peroane intermediare care vor fi realizate la liniile 2-3, 4-5 şi 6-7. Din punct de vedere tehnic, peroanele din staţia CF Arad vor respecta normele europene, ceea ce înseamnă că, după finalizarea lucrărilor, acestea vor avea 55 cm înălţime, 9,60 m lăţime şi 400 m (liniile 2-5), respectiv, 250 m lungime (liniile 6-7). ” a precizat şeful biroului presă.
Stadiul proiectului
Etapa actuala de analiză şi aprobare a studiului de fezabilitate va fi urmată de cererea de obţinere a finanţării, iar în ultimul trimestru al acestui an este planificată licitaţia pentru execuţie lucrări.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!