A fost semnat încă un contract pentru construcţia celui mai important culoar de trafic care traversează România: culoarul IV pan-european. Este vorba de contractul pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă.
Contractul semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pe 9 noiembrie face vorbire de un acord contractual cu asocierea Strabag AG – SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie. Valoarea contractului este de 220.622.682,93 euro (TVA inclus), din care contribuţia Comisiei Europene este de până la 133.622.638,87 euro. Centura va trebui finalizată în 24 de luni.
Varianta de ocolire Deva-Orăştie este situată pe coridorul pan-european IV, declarat obiectiv de interes national şi strategic iar contractul semnat acum este cel mai mare contract pe fonduri europene semnat până acum de CNADNR.
În sfârşit, Nădlac-Arad?
Veştile legate de culoarul IV pan-european sunt şi mai bune. Potrivit secretarului de stat Eusebiu Pistru, alte tronsoane de autostradă situate pe culoarul IV vor fi scoase în curând la licitaţie. “Urmează, în această lună, să scoatem la licitaţie cel mai important dintre tronsoane, pentru judeţul nostru, autostrada Nădlac-Arad. Tot în această lună vor fi scoase la licitaţie şi tronsoanele Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva“. Ministerul Transporturilor a decis, în plus, să plătească despăgubiri suplimentare de 17,5 milioane de lei pentru exproprieri necesare construcţiei autostrăzii Nădlac-Arad (suprafaţa rămasă de expropriat fiind de 865.212 metri pătraţi, la Pecica).
La finele lui 2011
Cât priveşte cele două tronsoare de autostradă deja începute, Arad-Timişoara şi centura Aradului în regim de autostradă, Eusebiu Pistru susţine că acestea vor fi finalizate, cu siguranţă, până la sfârşitul anului viitor. În prezent, pe această autostradă, întârzierile cumulate au fost calculate la opt luni.
M.M.
Citiți principiile noastre de moderare aici!