Din 25 iunie, podul Traian va fi închis circulaţiei rutiere şi pietonale şi aşa va rămâne cel puţin nouă luni. Acesta este cel mai important anunţ făcut ieri de primarul Gheorghe Falca în cadrul unei conferinţe de presă. Edilul a precizat faptul că şi comisia de sistematizare a circulaţiei şi-a pus avizul peste această decizie şi că, de atunci, se va da startul la reabilitarea podului Traian în paralel cu demararea celei de a doua etape a proiectului BERD (de la Boul Roşu până la intersecţia Căii Timişorii cu strada Ştefan cel Mare).
Modul în care se va derula circulaţia rutieră şi pietonală după închiderea circulaţiei pe podul Traian va fi făcut public în zilele următoare. Cert este că se va merge pe podul Decebal şi că „de aceea am şi făcut mai multe simulări cu poliţiştii comunitari în zona podului Decebal şi pe Dragalina, pentru a vedea cum putem face faţă circulaţiei rutiere în creştere în această zonă. Sperăm, deşi nu e sigur, că până atunci vom finaliza şi investiţia la sensul giratoriu din vecinătatea ştrandului”, a precizat Falcă.
O altă informaţie făcută publică ieri de edil a vizat hotărârea clară a Municipalităţii de a schimba soluţia tehnică dată pentru podul Traian în cadrul proiectului de reabilitare a centrului vechi. Ieri, Răzvan Popa, directorul executiv al Direcţiei Tehnice a Primăriei Arad, a prezentat şi variantele – schiţă făcute de patru firme (una din Germania, două din Ungaria şi una din Cluj Napoca) ale podului provizoriu pe care Primăria doreşte să-l transforme într-unul permanent.
ARAD - Soluţia finală pentru cel de al doilea pod va fi decisă doar după ce (şi dacă) Ministerul Dezvoltării îşi va da acceptul pentru transformarea podului provizoriu în unul definitiv, cu toate cheltuielile ce decurg de aici, inclusiv cele financiare (cu toate că Primăria are de gând să suporte diferenţa de preţ din banii de la bugetul local).
Răzvan Popa a precizat că unele dintre soluţiile oferite de cele patru firme sunt futuriste (germanii au propus, de pildă, ca podul Traian, după reabilitare, să fie doar pietonal, iar cel nou să preia întreg traficul din Aradul Nou, iar toate celelate firme au propus patru benzi pe podul nou), dar că unele ar putea corespunde, cu modificări, cerinţelor. Primăria îşi doreşte ca noul pod să nu-l eclipseze cumva pe cel vechi şi să-i strice din frumuseţe, ca ambele poduri să aibă câte două bezi de circulaţie iar una să se suprapună peste linia de tramvai, ca pe unul dintre poduri circulaţia să fie într-un sens, iar pe celălalt în sens invers etc. Oficialii susţin că noul pod va avea loc în amonte şi că nu va afecta nici hotelul (clădirea) şi nici casele din zona în care va prinde contur acesta.
Indiferent dacă se va primi acceptul pentru transformarea podului într-unul definitiv sau nu (primarul susţine că pentru acest fapt va trebui să facă deplasări repetate la Bucureşti), podul Traian va sta închis minim nouă luni, cu posibilitatea de prelungire alte câteva luni, în funcţie de problemele întâlnite pe teren şi de soluţiile aplicate.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!