Strategia pentru dezvoltarea turismului în judeţul Arad a fost valabilă numai până în anul 2016. Aşa că cei de la Consiliul Judeţean Arad şi-au propus să întocmească o nouă strategie. Din păcate, dacă putem spune aşa, parte din strategia pentru dezvoltarea turismului în Arad va avea legătură cu… Timişoara. Da, aţi citit bine, ne facem strategia Aradului pe spatele succesului Timişoarei. Cel puţin, asta spun cei de la CJA.
„Având în vedere că precedenta strategie a fost valabilă până în anul 2016 şi că aceasta nu insistă pe evenimente şi direcţii de acţiune obligatorii pentru următorul ciclu de patru ani (Centenarul, desemnarea oraşului Timişoara, din proximitatea noastră, Capitală Europeană a Culturii 2021), s-a considerat oportună realizarea unei noi Strategii, adaptată proiectelor Consiliul Judeţean”, spun cei de la CJA.
Cine sunt cei care se vor ocupa de întocmirea documentului? Angajaţii din Consiliul Judeţean şi din instituţiile subordonate consiliului: Andrei Ando (coordonator, directorul Direcţiei Comunicare şi Strategii a Consiliului Judeţean Arad), Daliana Moţiu (Serviciul Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică al Judeţului Arad), Consuela Pop (Serviciul Cooperare Instituţională şi Relaţii Externe din cadrul Consiliului Judeţean Arad), Mihaela Ozarchevici (Compartimentului Relaţii Mass-Media din cadrul Consiliului Judeţean Arad), Doru Sinaci (directorul Centrului Cultural Judeţean Arad), Florin Didilescu (directorul Bibliotecii Judeţene A.D. Xenopol Arad), Peter Hügel (directorul Complexului Muzeal al Judeţului Arad), Mihai Besesek (Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad).
„Am decis realizarea acestei strategii cu aparatul propriu al Consiliului Judeţean. Aşa cum am reţinut din luările de poziţie ale consilierilor judeţeni, una dintre marile probleme ale strategiilor Aradului a fost că erau încredinţate unor persoane sau companii care nu cunoşteau specificul local şi propuneau strategii din alte judeţe, neadecvate Aradului”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele CJA. Începând cu data de 5 ianuarie şi până în 20 ianuarie cei enumeraţi mai sus vor avea întâlniri cu toţi factorii interesaţi, urmând ca strategia să devină realitate în lunile care urmează.
Rămâne de văzut
Dacă această strategie va ajuta turismul din Arad sau nu, asta rămâne de văzut.
Citiți principiile noastre de moderare aici!