Plata electronică a taxelor şi impozitelor locale nu este atât de simplă pe cât pare. La prima vedere, arădenii intră pe pagina de internet a PrimărieiMunicipiului Arad –www.primariaarad.ro, de acolo accesează opţiunea Impozite şi Taxe, iar mai departe trebuie doar să îşi introducă Codul Numeric Personal pentru a putea vedea cât au de plată.
Opţiunea de plată online, însă, implică şi existenţa unui server – un computer cu o capacitate mai mare, care să găzduiască toate informaţiile ce apar pe pagina de impozite şi taxe şi prin care, practic, se fac toate tranzacţiile. În cazul Aradului, serverul este ţinut tocmai în America, ceea ce face ca posibilele probleme tehnice să trebuiască a fi rezolvate de peste Ocean.
„Noi, Direcţia Venituri, nu am cumpărat sau închiriat nimic. Avem un contract cu firma ce ne furnizează serviciile de plăţi electronice şi dânşii au decis să e mai bine să închirieze un server în America, decât să se cumpere un server nou. Pe noi ne costă doar comisionul către instituţiile bancare, comision ce ajunge la 3% din valoarea fiecărei tranzacţii”, a explicat directorul Direcţiei Fiscale Pavel Neamţiu.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!