Gata, s-au stabilit toate detaliile referitoare la Programul Casa Verde, finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu, prin care arădenii pot să îşi monteze panouri fotovoltaice pentru producerea energiei electrice, cu subvenţie de la stat. În urma unei solicitări trimise de către Jurnal arădean/Aradon Administraţiei Fondului pentru Mediu, ne-au fost transmise toate informaţiile utile pentru arădenii care vor să îşi monteze aceste sisteme de producere a energiei. Chiar dacă locuitorii din judeţul nostru se vor putea înscrie în program la finele lunii iunie, am decis să publicăm aceste informaţii, ţinând cont de faptul că persoanele fizice care aplică în cadrul acestui program vor fi nevoite să pregătească un veritabil dosar plin cu documente, pentru a prinde finanţarea nerambursabilă de 20.000 de lei de la stat. Aşadar, potrivit AFM, cei care vor să se înscrie în programul Casa Verde vor trebui să îşi pregătească cartea de identitate, valabilă la data depunerii cererii; certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea (în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren); copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care, adunate, să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmeşte o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.
Odată obţinute toate aceste documente, trebuie transformate în formate electronice PDF sau JPEG. Şi asta pentru că toate documentele vor trebui urcate pe o aplicaţie online care trebuie descărcată și instalată de pe site-ul www.afm.ro.
Calendarul pentru Arad
Potrivit AFM, doritorii din zona de vest a ţării, inclusiv din Arad, vor intra în competiţia pentru banii statului începând cu data de 22 iunie. Pentru regiunea noastră, din care fac parte judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin şi Hunedoara, a fost alocată suma totală de 200,5 milioane de lei, una dintre cele mai mici sume la nivel naţional. Aşadar, în zilele de 22 iunie, 23 iunie şi 26 iunie, solicitanţii trebuie să încarce toate documentele enumerate mai sus în aplicaţia dedicată programului Casa Verde. Ulterior, după încărcarea tuturor documentelor, solicitanţii vor trebui să îşi aleagă unul dintre instalatorii validaţi de AFM, iar acest instalator va analiza documentele încărcate de către cei care s-au înscris. Apoi, instalatorii vor fi cei care vor stabili dacă dosarele sunt complete, urmând să decidă dacă vor aproba sau nu cererea solicitanţilor. La rândul său, AFM va aproba sau respinge solicitanţii, în funcţie de ce decid instalatorii. Totuşi, solicitanţii care vor fi respinşi vor putea contesta rezultatul. În final, după această perioadă de contestaţii, se va trece la montarea efectivă a sistemelor de producere a energiei electrice cu panouri solare, după care instalatorii vor primi banii de la AFM.
Şi pentru biserici
În premieră, programul Casa Verde se adresează şi unităţilor de cult. Astfel, bisericile pot beneficia şi ele de finanţare de la stat pentru montarea de sisteme fotovoltaice. Reprezentanţii unităţilor de cult trebuie, la rândul lor, să pregătească un set de documente. Ne explică cei de la AFM care sunt acestea: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea.
Bisericile pot depune cererile de înscriere în program după perioada dedicată persoanelor fizice, respectiv în zilele de 27, 28 şi 29 iunie. În ceea ce priveşte lăcaşurile de cult, acestea nu sunt împărţite pe zone geografice, ci, în aceste trei zile menţionate mai sus, vor depune cererile bisericile din întreaga ţară. Bugetul alocat unităţilor de cult este de 17,5 milioane de lei.
Trimite articolul
XDupa care urmează pentru pro-sumatori certificatele verzi, o invenție a ue de a stiarce bani de la mulțime.