NĂDLAC. Se circulă infernal prin vama Nădlac 2, după ridicarea restricţiilor impuse automarfarelor, de vameşii maghiari, în timpul Paştelui Catolic. Încă din noaptea de luni spre marţi, sute de TIR-uri s-au aşezat la coadă, ca să iasă din ţară. De dimineaţă, cozile măsurau 15 kilometri iar timpii de aşteptare au ajuns chiar şi la zece ore. Nu doar transportatorii au avut de aşteptat la controlul vamal. Românii veniţi acasă de sărbători au avut nevoie de multă răbdare la întoarcerea în ţările de adopţie.
„E o catastrofă”
Autostrada Arad-Nădlac era sufocată de TIR-uri, marţi dimineaţă. Sute de automarfare au blocat banda 1 în aşteptarea controlului de forntieră. Şoferii de TIR au ajuns epuizaţi la graniţă, după ce au aşteptat, în coloană, toată noaptea.
„E o nebunie totală: ore în şir de aşteptare… opt ore de stat şi încă nu am trecut. Sunt obosit, ajung cu întârziere la destinaţie… Merge foarte greu… sunt zeci de kilometri de cozi” – spune şoferul unui autotren.
„N-avem ce face… Eu am stat şase ore la coadă… E o problemă mare şi, până nu intrăm în Schengen, nu o să se rezolve nimic” – zice un alt şofer.
„De azi dimineaţă, de la 3, aştept. E o catastrofă ce e în vama asta în fiecare zi. Am stat pe banda de urgenţă să încurcăm traficul şi să se producă mai multe accidente. Merg doar până la Budapesta, deci pentru o cursă de 200 de kilometri stătui 6-7 ore numai în vamă. E catastrofal, dar nu avem ce să facem” – opinează şoferul unui alt TIR.
„Cred că am consumat vreo 30 de litri de motorină aşteptând să ies din ţară. Sunt în coadă de 5 ore. Ar fi trebuit să fiu deja la destinaţie, că nu mai am decât 250 de kilometri. Nu ne ajută nimeni să scăpăm de cozi, nu se implică nimeni” – se plânge un alt cetăţean aflat la volanul unui automarfar.
„Eu de 10 ore stau la coadă, de aseară… Am stat cu motorul pornit, că era frig… Asta e, ce să facem? Aşteptăm. Dacă s-ar vrea, s-ar putea schimba ceva, dar… mai trebuie ani mulţi. Asta e, ce să facem? Trebuie să muncim, să câştigăm un bănuţ” – explică, resemnat, un alt şofer.
Explicaţiile Poliţiei de Frontieră
Poliţistii de forntieră au deschis şase benzi la ieşirea din ţară, pentru verificarea documentelor. Chiar şi aşa, transportatorii au avut de aşteptat ore bune în coadă. De la ora 23 şi până la ora 11, 1.000 de TIR-uri au ieşit din România prin vama Nădlac 2.
„În urma restricţiilor de circulaţie din acest sfârşit de săptămână de pe teritoriul Ungariei, când autovehiculele de transport cu o capacitate mai mare de 7,5 tone nu au circulat pe teritoriul statului vecin, dar şi din cauza prezentării unui număr mare de automarfare pentru a ieşi din ţară într-un timp foarte scurt, la această oră, în punctele de trecere a frontierei de la graniţa comună se înregistrează timpi de aşteptare ridicaţi pe arterele destinate acestor autovehicule. Se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere. Poliţia de frontieră recomandă şoferilor de automarfare tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă, deschise tranzitului de mărfuri, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitării doar a unora dintre acestea într-un timp foarte scurt” – spune inspector de poliţie Andrei Dincă, purtător de cuvânt cuvânt al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Arad.
FOTO: V.O.
Aşteptare şi pentru maşinile mici
Au avut de aşteptat în Vama Nădlac 2 şi maşinile mici. Românii veniţi acasă de Paştele Catolic au avut nevoie de nervi tari până să treacă frontiera.
„Am venit acasă de Paşti, acum vreau să plec, dar… nu m-am mişcat de aici, din poziţia asta, de mai bine de o oră. Nu ştiu ce se întâmplă, e dezastru! E bine că nu suntem în Schengen, e minunat, e un beneficiu pentru toată lumea” – spune, sarcastic, şoferul unui autoturism aflat în coloana de la vamă.
„Aş dori ca cei de la conducere să vină aici, frumos, să stea cu noi câte două-trei ore… Săptămâna trecută am stat patru ore la intrare. Aş dori să-i aducem aici să vadă cozile de kilometri de TIR-uri şi să vadă cum se mănâncă motorină, oboseală… şi ne trezim că murim pe şosele. E o ruşine să stăm aici la coadă şi să aşteptăm câte două-trei ore!” – completează un alt conducător auto.
„Aştept de 40 de minute. E… ca-n România. Aştept, ce să fac” – zice un alt român care vrea să iasă din ţară.
„Eu stau de jumătate de oră, nu mă aşteptam… Alţi au întors şi au mers pe Cenad… E foarte obositor să stăm atâta în vamă. Nu ar putea lucra pe mai multe benzi?” – întreabă şoferul unei alte maşini.
Este de aşteptat ca traficul să revină la normal abia miercuri, 12 aprilie.
Trimite articolul
Xromania e sabotata mai mult din interior decat exterior sri e organizatie tip mafiot…statul roman la fel coruptie crasa
Și dacă intram in Schengen, tot vor găsi vecinii unguri o portiță sa nu lase traficul greu sa tranziteze Ungaria. Ba că e sărbătoare, ba că e bank holiday, ba că nu vor ei. Și noi stăm și acceptam ce ne fac mucoșii, când ar trebui și noi să aplicăm metode similare vis-a-vis de vecinii maghiari. Azi trec numai cei cu ochi albaștri, mâine doar cei care au mașină roșie, nu ai mașină roșie, nu treci, poimâine doar cei care respira sub un litru de aer la fiecare respirație. Da’ până când acceptam tot ce vor nesimțiții ăștia. Cu Schengen sau fara ei vor face la fel și cozi vor exista in continuare, pentru că românul accepta resemnat.
-
Stai liniștit că nici la întrare în Ro.nui mai bine,zi de zi cozi de 5-10 km la camioane,acolo oare cine o mai fi de vină?
Nu-s aceleasi restrictii in fiecare an de sarbatori?! parca asa-mi aduc aminte, da na… eu sunt batran, poate ma insel…
Am mai spus o data insa nu sa publicat comentul meu , de ce ? chiar nu injurasem pe nimeni si nici nu am atacat pe cineva …
De ce ministerul transporturilor din RO cu cel din H nu ajung la un numitor comun ca pentru tranzitul ungariei sa se foloseasca garniturile feroviare ? camioanele nu mai blocheaza autostrada pe iesire , timpii de asteptare devin 10 % din cei actuali , poluarea in H se reduce semnificativ , soferii au program aproape full la debarcarea de pe tren , timpii programati pentru descarcare se pot respecta mai usor . etc .etc. …. toata lumea ar avea de castigat , cu conditia ca ungurii sa nu sara calul cu niste preturi nesimtite pentru transportul feroviar …
Si acest lucru sa devina obligatoriu , nu ca daca biletul ar fi 100 administratorii firmelor sa sara de fund in sus ca e prea scump
asa soferii stau cu orele in cozi , majoritatea sunt pe ,, odihna ,, cu tahograful , ajunge sa treaca vama dupa 6-7 ore de stat in coada , mai sta daca mai sta prin parcare 2 sau 3 ore , si pleaca la drum pentru un program plin de cel putin 9 ore insa el e rupt de obosit , pe urma te intrebi de ce sunt atatea accidente
Insa cand nu e interes nici din partea statului sa organizeze asa ceva , nici din partea transportatorilor ca ei sa ceara acest lucru , stau camioanele in asteptare si pe banda de urgenta si pe banda 1 ca nebunii …daca se intampla un accident in zona respectiva , mai intervin pompierii si SMURD ul la pwlivara
Exista tari in Europa in care transportul tirurilor pe mari diastante se fce pe vagone platforma,fara nici o problema. Si apoi,asta nu e o stire,caci e cunoscut la fiecare sarbatoare,trficul e ingreunat,asa ca soferii pot multumi conducatorilor romani,car nu gasesc un dialog cu ungurii,sa apere interesele romanilor. Dar ei de mult nu mai apara romanii,au alte interese,spaga si furtisagul.
-
Pai a fost acest tren (de la Glogovat pana in Austria), denumit generic Ro-La. Apoi s-a anulat si vagoanele au fost trase pe dreapta (mai circula sporadic, tranportand containere). S-a anulat , pentru ca transportatiorii nu l-au folosit ca e scump si pierd timp cu imbarcarea. Asa ca dragi soferi, care comentati, este parte si din vina scumpilor vostrii patroni. Acuma v-ar fi bun, dupa ce la-ti abandonat. Si sa stiti ca pretul transportului pe calea ferata este mult mai mare decat pe sosea. Acolo unde circula aceste trenuri taxele pentru tranzit pe autostrada sunt enorme. Dar la noi (si nu numai, Ungaria si alte state sunt la fel) ati iesit in strada la majorarea taxelor de transport.
-
Ai fost cu trenu ala? Ca faceai 18 ore pana la suben, stateai la toate semnalele, erai mai rau decat detinutii. Ala era cand nu aveai autorizatie si era scump de numa. Sa vezi ce fain e sa stai in gara cu catelu vre-o 4 5 ore…..
-
Faceți o invitație ministrului de interne la vama Nădlac și sa vedeți apoi ce rapid se va trece frontiera .
Luni am fost la pescuit la Bătanea. Nici dracu nu a fost
în vama Turnu.