Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat câştigătorii licitaţiilor organizate pentru realizarea autostrăzii Nădlac-Arad. Primul lot, în lungime de 22 de kilometri, va fi construit de un consorţiu româno-portughez, Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, iar cel de al doilea lot, în lungime de 16,6 kilometri, va fi realizat de compania germană Alpine Bau.
Primul segment din autostrada Nădlac-Arad va fi proiectat şi construit pentru suma de 383 de milioane de lei, deşi valoarea estimată iniţial era de 487 de milioane, iar segmentul al doilea va costa 411,48 de milioane de lei, faţă de 506,6 milioane, cât era valoarea estimată a lucrării. Reprezentanţii CNADNR au trebuit să aleagă firmele câştigătoare dintre cele 15 care au depus oferte pentru Nădlac-Arad.
Detalii tehnice
Tronsonul Nădlac – Arad va avea o lungime totală de 38+882 kilometri şi va include 33 de structuri majore (două poduri pe autostradă peste cursuri de apă – Canalul Mureş, Pârâul Mureşului Mort, două pasaje pe autostradă peste DN 7 şi peste varianta de ocolire Arad, nouă pasaje peste alte drumuri – DJ 709J, DC 103, drumuri agricole, pasaj pentru traversare cale ferată nr.223 Arad Vest). Pentru drumul ce face legătura, la Nădlac, între autostradă şi DN 7 (care are o lungime de 5.911 km) s-au prevăzut trei structuri casetate (podeţe pe drumul de legătură peste canal la km 3+750, km 4+467 şi km 5+390).
Avans la exproprieri
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ne-a precizat ieri faptul că avantajul acestui tronson de autostradă este că exproprierile au fost deja făcute în marea lor majoritate, iar banii pentru avans sunt deja pregătiţi pentru livrare.
„În primul rând sunt bucuros că s-a adjudecat tronsonul de autostradă Arad-Nădlac. În al doilea rând trebuie să precizez că s-a făcut o economie importantă la buget, firmele care au licitat oferind preţuri mai mici decât predicţiile noastre iniţiale. Banii rezultaţi din economia făcută putem să-i folosim pentru alte obiective pe care le avem în lucru la această oră. Avantajul pe care îl avem pe acest tronson este dat de faptul că exproprierile au fost făcute aproape în totalitate, iar în ceea ce priveşte finalizarea avem banii pregătiţi pentru a putea plăti avansul firmelor care au câştigat licitaţia”.
Arădeanul Eusebiu Pistru a mai precizat: „Sper că în cele 10 zile de depunere a contestaţiilor să nu avem nici un contestatar pentru ca să putem semna contractele imediat după şi să ne putem apuca de treabă”.
Gata în 30 de luni
Durata de proiectare şi execuţie a autostrăzii Nădlac-Arad este de 30 de luni. Şase luni sunt rezervate pentru proiectare, iar 24 de luni pentru realizarea propriu zisă a lucrării. În urma recepţiei finale, timp de alte 24 de luni constructorul va trebui să acorde garanţie pentru lucrare.
Pe fonduri europene
Tronsonul de autostradă Nădlac-Arad va fi realizat, în cea mai mare parte, din fonduri europene, proporţia fiind de 85 la sută. Restul de 15 la sută din valoarea lucrării au fost acordaţi de la bugetul de stat.
Alin Gherasim
alin.gherasim@informmedia.ro
Cu avionul pe autostrada Arad-Timişoara
Autostrada prelungeşte pista de aterizare
Planuri mari pentru autostradă
Citiți principiile noastre de moderare aici!