A demarat studiul privind traficul din Arad. Mai mult, timp de o lună, din 7 iunie, maşinile care vor circula pe străzile Aradului vor fi numărate iar sute de arădeni vor fi întrebaţi, acasă, iar mai apoi pe stradă (vor fi oprite maşinile -n.r.) despre traficul din oraş. Acesta este anunţul pe care l-au făcut reprezentanţii firmei germane Brenner Ingenieurgesellsehaft MBH, societate care a câştigat licitaţia pentru elaborarea studiului de trafic pentru proiectul “Arad- Gyula: Dezvoltarea comună a reţelei de transport”.
Reprezentanţii firmei nemţeşti care va elabora proiectul pe partea română (va face studiul de trafic la Arad, urmând ca o firmă similară să facă un studiu de trafic asemănător la Gyula) au venit, aşa cum le stă în obicei, pregătiţi ca la carte. Au precizat din start că studiul pentru masterplanul de trafic din municipiu va dura şase luni, că s-a început deja colectarea de date, că rezultatul final este acela al asigurării mobilităţii persoanelor şi mărfurilor în Arad cu impact minim asupra mediului, rezultat pentru care s-au stabilit patru etape de acţiune.
100 de intersecţii
Prima etapă, care a şi început, presupune realizarea unei baze de date complete legate de traficul din Arad şi ca atare, specialiştii germani vor proceda la numărători şi supravegheri în trafic. Şi nu orice fel de numărători. Maşinile din Arad vor fi numărate timp de o lună, începând din 7 iunie, cel mai probabil, în 100 de intersecţii din Arad (Podgoria, toate racordurile cu drumurile naţionale şi judeţene, Piaţa Spitalului etc.) şi alte 50 de secţiuni de drum. Numaratoarea se va face cu ajutorul studenţilor Universităţii Aurel Vlaicu, cooptaţi în proiect, dar şi cu ajutorul a şapte aparate performante (care costă fiecare 205.000 euro), care vor fi amplasate la intersecţii, timp de şapte zile.
Această activitate va fi dublată de interviuri realizate la domiciliul a sute de arădeni, care vor fi întrebaţi în legătură cu numărul de maşini, distanţa parcursă de acestea, destinaţia drumului cu vehiculul. Alte interviuri de gen vor fi făcute cu şoferii din trafic, cu ajutorul poliţiştilor de la Rutieră.
Opt specialişti
Vor urma apoi celelalte etape: de analiză a rezultatelor de pe teren, de simulări pe calculator şi de alegere a celei mai avantajoase dintre soluţiile identificate. Totul va fi realizat de opt specialişti germani.
A.D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!