Unii vin din județ de la zeci de kilometri distanță la sediul societății și de cele mai multe ori sunt nevoiți să revină și a doua zi, ba chiar și a treia pentru a-și rezolva problemele. Unii vin să își plătească facturile, alții vin să își reînnoiască contractele și uite așa, după ora 9:00, în incinta societății se află până la 100 de arădeni zilnic. Una din cauze, spunem noi, este și obligativitatea reînnoirii contractelor de furnizare a energiei electrice și, chiar dacă sunt modalități prin care contractele pot fi reînnoite de la distanță, iată că mulți arădeni preferă să rezolve acest aspect față în față cu reprezentantul societății.
La coadă, între arădenii foarte supărați
Ne-am deplasat în locul cu pricina și am aflat nemulțumirile zecilor de arădeni. De departe, observația cea mai pertinentă este că din cele 11 ghișee, funcționează doar patru. Două adresate persoanelor fizice, respectiv două – persoanelor juridice. „Mult prea puțin pentru afluxul de arădeni”, ne spun consumatorii.
„Eu lucrez în străinătate și am venit să îmi reînnoiesc contractul. Stau în județ și vin zeci de kilometri. E nebunie aici, suntem aproximativ 100 de persoane. Când am intrat, era să leșin din cauza nădușelii din interior. Am mers rapid și am deschis geamul pentru ca să nu leșin. Foarte mulți arădeni stau câte două ore și pleacă nervoși, fără să rezolve ceva, deoarece rândul nu avansează și astfel vin și a doua zi ori chiar a treia. Din cele 11 ghișee, doar două sunt pentru noi, persoanele fizice. Încheierea unui contract durează aproximativ 45 de minute și se dau zilnic câte 100 de numere. Faceți dumneavoastră calculele. Este bătaie de joc. Chiar nu mai pot să deschidă măcar alte două ghișee? Dacă nu plătim curentul la timp, ni-l taie, dar să facă ceva pentru confortul clienților nu se sinchisesc, deși au văzut situația ce persistă de atâta vreme. Sperăm ca cineva să se gândească și la noi”, ne spun mai mulți arădeni resemnați la cozile interminabile.
Nu au sărit în ajutorul clienților
Am luat legătura cu biroul de presă al Enel Energie România căruia i-am transmis durerile arădenilor. Putem spune că am primit răspuns într-un timp scurt, însă din păcate, unul care nu rezolvă absolut deloc cozile interminabile, ci care doar explică modalitățile de încheiere a noilor contracte. Mai pe scurt, deschiderea a măcar încă două ghișee, măcar până pe 1 octombrie, dată la care se încheie perioada de recontractare.
Ce înseamnă recontractare?
Dacă nu am reușit să îi ajutăm pe arădeni cu deschiderea mai multor ghișee, le vom oferi informații suplimentare legate de ce înseamnă și care sunt modalitățile de recontractare. Trebuie specificat faptul că în cazul în care un client nu transmite documentele completate, atunci se prelucrează datele deja înregistrate în sistemele informatice ale furnizorilor de ultimă instanță.
Până la 1 octombrie
Toți furnizorii de energie electrică pe piața reglementată de ultimă instanță, inclusiv Enel Energie, sunt obligați de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) să deruleze, până la data de 1 octombrie 2017, procesul de recontractare, adică un proces de semnare a noilor modele de contract cu actualii clienți beneficiari de serviciu universal sau deserviți în regim de ultimă instanță.
Care sunt modalitățile de recontractare
„Clienții pot parcurge procedura de recontractare prin mai multe modalități: prin completarea documentelor trimise de către Enel Energie prin poștă și transmiterea lor gratuită (la adresa Calea Călărași, nr. 250, bloc S18, sector 3, București) în plicul pre-timbrat și primit de către client, în punctele Enel, în cadrul InfoKiosk-urilor Enel (harta disponibilă pe site-ul www.enel.ro aici), scanate la adresa de email: contactee.ro@enel.com sau prin intermediul contului MyEnel, inclusiv al aplicației de mobil, dacă o au instalată pe dispozitivele mobile.
Dacă față de contractul transmis de către Enel Energie în cadrul procesului de recontractare nu au intervenit modificări în ceea ce privește datele clientului ori ale locului de consum sau ale titularului de contract, trebuie să fie completate doar datele actuale, să atașeze o copie a actului de identitate și să transmită contractul semnat. În cazul în care au intervenit modificări cu privire la titularul locului de consum ori în datele înscrise în contract, clientul va completa și comunica fișa de actualizare date primită o dată cu scrisoarea de înaintare privind recontractarea, precum și copii ale următoarelor documente: actul de identitate și actul de proprietate sau alt document care să ateste dreptul de folosință asupra spațiului care face obiectul locului de consum respectiv ori documentul care atestă modificările intervenite, urmând a primi un contract actualizat în vederea încheierii unei noi relații contractuale”, au declarat pentru Jurnal arădean/Aradon, reprezentanții Enel Energie.
Mai multe informații la telefon
Pentru informații suplimentare, clienții pot telefona la numărul 0800070809 (fără taxă pentru apelurile din România), de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-20.00 și sâmbăta în intervalul orar 8.00-13.00.
Citiți principiile noastre de moderare aici!