ARAD. În această perioadă trebuia să se afle în plină desfăşurare concursul de proiecte de management pentru ocuparea postului de manager la HUB Cultural mARTA – instituție publică aflată sub autoritatea CLM. Concursul s-a blocat, însă, înainte de a începe. Asta pentru că nicio persoană nu şi-a depus dosarul de candidatură la postul de manager al „mARTA”.
Lucrurile nu sunt tocmai roz pentru proiectul revitalizării spaţiului de pe Calea Aurel Vlaicu nr.41-43, dacă ţinem cont de faptul că, în vara anului trecut, s-a mai produs un eşec. Deşi CLM îl numise manager interimar al „mARTA” pe regizorul Ştefan Iordănescu, acesta a refuzat să-şi preia funcţia.
Salariu prea mic
Unul din principalele motive care explică lipsa de atractivitate a postului de manager al HUB-ului Cultural îl constituie salariul. Managerul ar urma să fie retribuit cu (doar) 5.678 de lei – brut (3.286 de lei – net) în condiţiile în care toţi directorii din cadrul Primăriei au salarii de peste 10.000 de lei.
Să nu mai vorbim de aşteptările foarte mari pe care administraţia le are de la noul manager… El va trebui, practic, să creeze de la zero noul spaţiu cultural, să găsească idei, să facă proiecte, să atragă bani europeni pentru concretizarea lor – ceea ce nu-i la îndemâna oricui.
Nu în ultimul rând, managerul trebuie să-şi formeze o echipă care să tragă în aceeaşi direcţie; să găsească oameni/ colaboratori/ angajaţi – profesionişti care să dorească şi să ştie exact ce au de făcut pentru ca „mARTA” să devină o instituţie funcţională.
Pe zero…
În prezent, HUB-ul Cultural nu are niciun angajat. În organigrama instituţiei sunt 19 posturi: 2 de conducere (manager şi contabil şef) şi 17 de execuţie (repartizate în cinci compartimente: Juridic, Resurse Umane – Salarizare, Proiecte, Administrativ, Achiziții Publice).
În ciuda numeroaselor concursuri de recrutare organizate de-a lungul anului trecut, în ciuda faptului că s-a înregistrat o concurenţă medie de trei candidaţi pe un loc, niciunul din posturile disponibile nu a fost ocupat.
Anul trecut, HUB Cultural mARTA a avut alocat un buget de 310 mii lei din care nu a folosit absolut niciun leu. Aceeaşi alocare bugetară figurează şi în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2023.
Un nou concurs
Întrucât viceprimarul Ilie Cheşa este „creierul” proiectului „mARTA”, i-am solicitat acestuia un scurt comentariu asupra situaţiei la zi a proiectului şi date legate de strategia care să pună HUB-ul Cultural în mişcare.
„Proiectul privind HUB-ul Cultural mARTA merge înainte, chiar dacă la concursul pentru funcția de manager nu s-a prezentat niciun candidat. Acest lucru nu afectează pașii pe care îi urmăm în implementarea proiectului. În acest moment, se lucrează la întocmirea DALI (Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții) și în paralel identificăm sursele de finanțare, din fonduri europene. În perioada următoare, vom organiza un nou concurs pentru funcția de manager și sunt convins că vom găsi o persoană competentă, care să gestioneze activitatea HUB-ului Cultural mARTA” – ne-a transmis Ilie Cheşa.
Trimite articolul
XTotul se rezuma la bani in ziua de azi !!!!Daca cel cu patru clase are salar mare , atunci , eu cu studii superioare sa am acelasi salar??? Cel cu patru clase sta in birou (pt ca alceva nu stie sa faca), iar cel cu studii superioare munceste si pt el. Corect.
Faceti Marta serviciu de interes public local cum e Centrul Municipal de Cultură sau institutie de cultura cu manager cum sunt Teatrul și Filarmonica și atunci salariul de director/manager va fi mult atractiv. In forma actuala, Marta e asezamant cultural cu salarii deloc atractive.
Un real succes ! Poze cu consilierii pesede la Marta nu mai vedem?