Este vorba de proiectul de modificare a art. 80 din Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor și administrarea condominiilor, inițiativă bine venită din partea a doi deputații. Aprobarea acestui proiect, ne spune Dorina Lupșe, președintele ULAL Arad, i-ar permite asociației de proprietari să evite garantarea plății unui credit, angajat de către unii dintre membrii săi, în interes propriu, asociația neavând niciun cuvânt în încheierea respectivului contract de creditare.
196, cea mai slabă lege
„Cu regret, trebuie să luăm act despre faptul că Legea nr. 196/2018 este cea mai slabă și ineficace lege pe care asociațiile de proprietari au ghinionul de a o urma. Chiar dacă această lege a fost votată aproape în unanimitate, lucru care nu ne miră,«profesioniștii» care au contribuit la elaborarea ei și-au arătat incompetența și, fără nici un dubiu, au demonstrat că sunt complet rupți de realitate. Cu mare greutate am reușit să îi facem pe decidenți să înțeleagă faptul că sunt necesare Norme metodologice pentru punerea în aplicare a legii. Pas cu pas ne îngropam în hârtii și reglementări, care mai de care mai năstrușnice, și mai greu de pus în aplicare, ori mai greu de urmărit și respectat. Uităm că o lege trebuie să fie simplă și ușor de instrumentat. Uităm ca rolul legii este acela de instrument în mâna cetățeanului, în activitatea cotidiană, iar nu un corset de interdicții. Cum să promulgi o lege pe care tu, legiuitorul, nu o respecți?”, ridică semne de întrebare Lupșe.
Nu se pot organiza cursuri
„Nici la ora actuală, completează președintele ULAL Arad, nu există aprobat standardul ocupațional pentru organizarea cursurilor profesionale de administrator de condominii, cu toate că în lege este prevăzut ca termen data de 28 decembrie 2018!”
La acest moment nu se pot organiza, de către nicio firmă sau Cameră de Comerț din țară, cursuri pentru ocupația administrator de condominii, așa cum prevede Legea nr. 196/2018, și în consecință se prorogă termenul și nu se pot aplica sancțiuni!
„ULAL Arad a demarat procedura de înscriere a persoanelor interesate la Cursul de administrator de condominii, dar cursurile propriu-zise nu vor putea începe până în momentul aprobării de către decidenți a Standardelor ocupaționale în materia profesiei administrator de condominii. Toate informațiile privind documentele necesare și fișa de înscriere pentru curs le găsiți la sediul uniunii noastre din str. George Coșbuc Nr.33, de luni până vineri între orele 9:30-16:30”, a încheiat Dorina Lupșe.
Citiți principiile noastre de moderare aici!