Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost nefuncţională, marţi, între orele 8.30-12.30. Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Arad a anunţat că indisponibilitatea PIAS se datorează „unor probleme de comunicaţii”, precizând totodată că „furnizorii pot opera în aplicaţiile proprii serviciile prestate în modul «offline» iar în momentul remedierii problemelor apărute se poate reîncepe transmiterea online a datelor de raportare”. Aşadar, pacienţii asiguraţi nu au de suferit de pe urma problemelor PIAS. Acesta e mesajul pe care a dorit să îl transmită CAS Arad.
În acelaşi timp, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat că depune eforturi pentru remedierea defecţiunilor. Ceea ce s-a şi întâmplat după patru ore de la apariţia problemelor. La 12.30, CNAS a adus la cunoştinţa celor interesaţi că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională, iar furnizorii pot începe conectarea şi transmiterea raportărilor în modul „online”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!