ARAD. Primarul Călin Bibarţ şi Sorin Maxim, director al Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest, au semnat vineri contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizare Sistem de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad-Traseu strada Pădurii între strada Abatorului și strada Condurașilor”. E vorba de o investiție în valoare totală de aproape 24 milioane de euro, din care peste 21 milioane de euro reprezintă finanțare nerambursabilă, asigurată prin Regio – Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020. Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni.
8 tramvaie noi, 20 modernizate
Proiectul îşi propune dezvoltarea unui sistem de transport public de călători cu tramvaiul atractiv și eficient, prin achiziția de material rulant nou și modernizarea celui existent, în vederea reducerii numărului de deplasări cu transportul privat, reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport și totodată creșterea bunăstării locuitorilor în Municipiul Arad.
Concret, se au în vedere: *achiziționarea a 8 tramvaie noi, eficiente energetic, de capacitate medie; *modernizarea a 17 tramvaie seria GT6 și 3 tramvaie seria GT8; *achiziționarea unui sistem electronic de taxare (e-ticketing) şi de management al traficului – panouri de informare, sistem de localizare automată a vehiculelor (AVLS) și managementul flotei, camere CCTV la bord şi un sistem acustic de informare a călătorilor la bord. De asemenea, va fi reabilitată linia cale de tramvai și rețeaua aeriană de contact aferentă pe o lungime de 3,2 kilometri.
Asumându-şi riscul ca, în cazul neobţinerii finanţării europene, să acopere investiţia din bugetul local, municipalitatea a organizat din timp licitaţia pentru achiziţia tramvaielor. La sfârşitul lunii mai 2019 a fost semnat contractul cu câştigătorul licitaţiei, Astra Vagoane Călători Arad.
Impact pentru industria locală
„Iată că o investiţie despre care am tot vorbit se concretizează odată cu semnarea acestui contract. Mă bucur că reuşim să atragem o sumă atât de mare – 21 de milioane de euro, bani europeni – şi mă bucur că aceşti bani vor intra în industria locală arădeană. Este vorba despre un proiect complex în care vom reabilita linia de tramvai dintre strada Abatorului şi strada Conduraşilor, vom cumpăra 8 tramvaie noi şi vom reabilita 20 de tramvaie vechi. Avem şi contractul cu fabrica de tramvaie din Arad, prin urmare vom putea începe plăţile în maximum două săptămâni, astfel încât până la începutul anului să ni se livreze primele tramvaie noi. Sunt investiţii pentru confortul arădenilor, pentru industria arădeană, pentru Arad!”, a declarat primarul interimar Călin Bibarţ.
„Este un proiect foarte complex şi de impact pentru industria locală, dar şi pentru comunitate. Este un proiect care a mers ca la carte din toate punctele de vedere. Toată această rigoare şi pregătire a dat roade şi datorită colaborării excelente pe care o avem cu Primăria Arad, în sensul în care acest proiect pe mobilitate urbană conţine o componentă de achiziţie tramvaie noi, una de reabilitare tramvaie deja existente şi modernizarea a 3,2 kilometri de linie de tramvai. Acest gen de proiecte urmăresc să crească calitatea vieţii şi calitatea transportului, dar au şi scopul de a reduce poluarea în oraşe”, a declarat Sorin Maxim, director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest.
Proiect complementar
Proiectul de faţă este complementar celui de Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ştefan cel Mare, proiect cuprins în Strategia de Dezvoltare Urbană Durabilă a Municipiului Arad (SIDU) și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Muncipiului Arad (PMUD). Contractul de finanţare a celui de al doilea proiect ar urma să fie semnat în aproximativ o lună de zile.
Trimite articolul
XIdiotilor de draci ce sunteți cu bani de handicap Cum rămâne Ce faci omul cu 375 RON pe luna
Nu mai investiti bani in putreziciunile existente acum pe sine ? mergeti si dv cu un vagoanele de tramvai second hand si o sa vedeti de ce sunt furiosi aradenii cand aud de ele sau ca bagati din nou bani pentru asa ceva !
Daca tot vorbim de tramvaie am si eu niste nelamuriri
-de ce scaunele de la Imperio sunt atat de incomode de parca stai pe o scandura si nu in ultimul rand sunt asa inghesuit plasate ca daca ai in fata ta pe cineva trebuie sa ii bagi genunchii intre picioare ca sa fie loc pt amandoi calatorii?
– de ce zdrăngăne atat de tare Imperio , de ce cand se inchid usile se aude un zgomot de zici ca se rupe usa?
-de ce de multe ori se anunta la difuzor gresit statia care urmeaza debusoland calatorii care nu sunt din Arad si nu cunosc orasul? de ex. de la Podgoria se zicea urmeaza Atrium sau de la Romana urmeaza gara CFR AR Nou ?
-de ce zilele trecute un Imperio a oprit in statia la Pta Romana si nu se mai putea deschide nici o ușă de la buton calatorii fiind anuntati ca tramvaiul e defect si se retrage in depou. Si culmea e un tramvai nou !
-de ce dupa ce opreste in statie si apesi butonul de la usa stai secunde bune pana cand se deschide usa? etc
as fi curios sa stiu cine a proiectat interiorul acestor tramvaie Imperio! De ce ? d-aia !
interesant de aflat daca mai exista si alte oferte de tramvaie noi in afara de acest IMPERIO pt a putea face o comparatie pret calitate. !
Se pare că acest -IMPERIO- a luat locul întâi, la concursul organizat pentru, cel mai prost și incomod tranvai din lume. Ăsta poate fi unul din răspunsurile la întrebările tale !!!
Acest -Imperio-, se pare că aluat locul întâi la concursul, pentru cel pai prost și incomod tranvai din lume !!! ( a doua încercare)