Încă un pas spre un altfel de învăţământ. Cel de al doilea făcut de Asociaţia Pas Mare din Arad în domeniul învăţământului non-formal. Totul a fost posibil cu sprijinul Centrului Municipal de Cultură Arad, care a finanţat cea de a doua ediţie a proiectului „Şcoala non formală pentru tinerii profesori”. Ţinta din anul acesta a tinerilor de la Asociaţia Pas Mare a fost învăţământul special, mai exact copiii cu CES (cu cerinţe educaţionale speciale) şi metodele nonformale care ar putea fi aplicate aici. Totul s-a derulat în cadrul formal al unor săli de clasă iar evenimentul s-a bucurat de participarea mai multor profesori arădeni dornici să descopere împreună care sunt cele mai bune variante altfel de predare pentru elevii cu nevoi speciale.
Asociația le-a propus profesorilor arădeni, în cadrul proiectului „Școala non formală pentru tinerii profesori”, prezentări și ateliere despre metodele nonformale care pot fi aplicate în sala de clasă pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale.
Întâlnirile care şi-au propus să disece această tematică au avut loc pe 13 şi 14 decembrie, la Colegiul Național „Vasile Goldiș” din Arad.
Proiectul finanțat de către Centrul Municipal de Cultură Arad s-a derulat cu sprijinul Centrului Local „Phoenix” Arad al Cercetașilor României și a cooptat profesori din școlile arădene (municipiu și județ), dar și specialiști din cadrul Centrului Județean de Resurse Educaționale Arad.
În cele două zile de discuţii au fost abordate o serie întreagă de tipuri de jocuri non-formale care ar putea fi practicate cu elevii cu nevoie speciale şi s-au punctat metodele de evaluare mai puțin utilizate în sistemul clasic de învățământ, care pot fi însă aplicate la ore și care permit evaluări ale elevilor cu nevoie educaţionale speciale nu doar din punct de vedere al cunoștințelor, dar și din punct de vedere emoțional. Atelierele demonstrative au fost susținute împreună cu cercetașii voluntari și au exemplificat o parte din jocurile prezentate. Atelierele s-au încheiat într-o notă optimistă: se pot face multe pentru copiii cu CES atâta timp cât se depăşesc barierele obişnuitului, tipicului, formalului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!