În proiectul de hotărâre care va fi supus votului consilierilor judeţeni, proiect care se referă la adoptarea noilor sume aferente centurii, există şi o explicaţie. Cei de la Consiliul Judeţean Arad menţionează următoarele:
„Prin Proiectul <Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est> a fost construită varianta ocolitoare cu funcțiune de centură a Municipiului Arad – Est, cale de comunicație rutieră cu funcționalitate și caracteristici tehnice de drum național, realizându-se construcția unui pod peste râul Mureș și a unui pasaj peste CF 218 Timișoara – Arad, asigurându-se astfel legătura între două drumuri naționale: DN 69 și DN 7. Contractul de finanțare nr. 50/2024, <Varianta de ocolire Arad – Est – faza 2>, Proiect Etapizat, a fost încheiat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și Județul Arad având ca obiect acordarea finanțării nerambursabile și implementarea Proiectului prin Parteneriat. Valoarea devizului general a fost de 315.296.698,67 lei fără TVA respectiv 372.634.729,72 lei inclusiv TVA, din care (C+M) a fost 264.021.628,13, respectiv 314.185.737,48 lei inclusiv TVA. Având în vedere contextul economic actual, marcat de creșteri semnificative de prețuri atât la materiale de construcții, cât și la carburanți, energie electrică, manoperă, acestea reflectându-se în indicele de cost în construcții (ICC), cu impact semnificativ asupra implementării obiectivului, apare necesitatea actualizării valorii Devizului General. Metodologia de actualizare a Devizului General s-a bazat pe actualizarea Devizelor pe obiect care constituie Devizul General, pe baza indicilor de cost în construcții publicați de Institutul Național de Statistică, ICCr = 129,55% pentru perioada ianuarie 2022 – septembrie 2024. Indicele de cost în construcții este un indicator statistic care măsoară evoluția costurilor practicate la realizarea lucrărilor executate într-o anumită perioadă față de o perioadă de referință. Principalele elemente de cheltuieli sunt: materiale, manoperă, echipamente, transport și cheltuieli indirecte (salariile personalului indirect productiv, cheltuieli de aprovizionare, depozitare). Având în vedere contextul economic actual, marcat de creșteri semnificative de prețuri, pentru a nu se ajunge în situația de a nu se finaliza plățile, apare necesitatea actualizării valorii Devizului General. În urma acestor actualizări, au reieșit următoarele valori economice: Valoarea devizului general actualizat este de 399.069.593,46 lei fără TVA, respectiv 471.686.292,16 lei cu TVA”.
Trimite articolul
XAsta se justifica datorita faptului ca, intre timp, Euro a crescut de la 5 RON la 5 RON+pesches.
clasic,nu intereseaza pe nimeni cind era ieftin si parandaratul mic,ma intreb cum se vor imparti cele 100 000 000lei suplimentari,sint prea vechi sa cred ca poor a facut lucrarile suplimentare din banii lor,hai 1 milion doua da 100,mai greu de crezut
100 de milioane sunt lei cum apare in titlu s-au 100 milioane euro cum apare in corpul articolului ?!
Furaciune la greu…..trebuie bani pentru presedintele unic Crinishor?!
logic nu facem nimic daca nu lucram cu firmele de casa sau daca nu bagam ceva in buzunar si noi ,tipic Pnl/Psd !
Foarte mare prețul /km având în vedere că e o șosea cam cât jumătate din cât e o autostradă.Asta ar face ca prețul pt.autostradă ar fi 20 de milioane/km.Unii ar spune :”păi stai,s-a plătit 30 de milioane de euro /km firmei americane Bechtel pentru Autostrada Borș -Brasov!”.Doar că acolo a fost vorba de corupție , incompetență și lăcomie ,ar spune alții.Avem cei mai hoți și incompetenți aleși,iar o parte din vină o avem noi, alegătorii.