Cele două maluri ale Mureşului au fost unite, zilele acestea, de noul pod care leagă cartierul Aradul Nou de strada Andrei Şaguna.
„Suntem încă în şantier, podul nu e deschis publicului” – a transmis de la faţa locului primarul Călin Bibarţ, precizând că rampa de urcare-coborâre de la capătul străzii Andrei Şaguna nu a fost încă executată pentru ca nimeni să nu fie tentat să circule pe pod înainte ca acest lucru să se poată realiza în condiţii de maximă siguranţă.
„Promisesem împreună cu constructorul că, până la finalul anului, cele două maluri vor fi unite. Lucrările merg în ritmul pe care ni l-am propus şi cele două maluri sunt unite înainte de 31 decembrie 2023. În prima jumătate a anului viitor, circulăm cu maşina” – a mai spus edilul Aradului.
Călin Bibarţ a descris lucrarea ca fiind „impresionantă” şi a ţinut să îi transmită constructorului mulţumiri şi felicitări.
Proiectul
Având o lungime de 295 de metri și o lățime de 23,5 metri, noul pod peste Mureş este construit în cadrul proiectului „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi Str. Ştefan cel Mare” – unul dintre cele mai mari proiecte pe fonduri europene din România. Lucrările sunt executate de SC PAB România, valoarea contractului fiind de 165.734.324,98 lei (TVA inclus). Pe lângă construcţia podului, contractul include şi: construirea și modernizarea infrastructurii rutiere pe trei tronsoane cu o lungime totală de 7,7 km, amenajarea a două stații de reîncărcare pentru autobuzele alimentate electric, modernizarea a 17 stații de transport public și construirea altor 6 stații noi, crearea, modernizarea sau după caz extinderea unui număr de 20 de intersecții semaforizate prevăzute cu sisteme de transport inteligente, plantarea a 300 de arbori și arbuști de-a lungul aliniamentelor stradale.
Începute în vara anului 2022, lucrările au termen de execuţie 28 de luni, însă constructorul a promis că le finalizează mai repede.
Trimite articolul
XPoza cu macheta din galerie e primul proiect al podului, valoarea investiției nu e cea mai mare din România podul peste Dunăre e mai scump doar de 20 ori. Doar o mica parte sunt fonduri UE cea mai mare parte e din credit bancar,.
nu are nici o legatura poza din proiect cu ce a iesit pe teren…
-
NU are nici o legătură comentariul tău cu articolul. Poza nu este din proiect (așa e când nu cunoști proiectul!), ci este doar ilustrativă. Ce a „ieșit” pe teren e chiar conform proiectului! Dar așa e când vrei neapărat să te dai cunoscător 🙂
-
Atuncia de ce a pus-o
-
Sincer, ma asteptam sa le ia mai mult. Proiectul nu este rau daca se finalizeaza…
Parca vad că nu este pietonal
Felicitari
in calitate de mare specialist in materie de stalpi si grinzi,opinez ca stalpul,este inclinat ,gresit. unghiul de inclinatie mai mica de 90 grade,trebuia orientat invers sau cel mult pe directia nadir-zenit.asa cum este in prezent,stalpul va avea pe langa solicitarea de flambaj,si pe cea de incovoiere datorita propriei greutati cat si a celei de sustinere a tablierului…,aud ?