ARAD. La solicitarea Asociaţiei Restart Arad, Primăria a organizat vineri o dezbatere publică online pe tema Regulamentului privind condițiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate prin intermediul unei platforme on-line, în regim self-service, pe domeniul public al Municipiului Arad. Pe lângă cei din staff-ul Primăriei şi consilierul local Antoanela Naaji, doar două persoane au mai luat parte la dezbatere: Silviu Dascăl, preşedintele Asociaţiei Restart Arad, şi Andreea Curelea, din partea Bolt – una din cele două companii care oferă spre închiriere trotinete în Arad.
Observaţiile „Restart”
Prima dintre propunereile enunţate de Silviu Dascăl se referă la extinderea aplicării Regulamentului în discuţie la toate trotinetele electrice, nu doar la cele închiriate. Pentru că nu e normal să existe reguli diferite pentru utilizatorii de trotinete închiriate şi pentru cei care au trotinete proprietate personală.
În plus, Silviu Dascăl a mai precizat:
„Considerăm că trebuie să existe o metodă de identificare a trotinetelor. Adică în momentul în care vedem trei minori care circulă fără cască pe aceeaşi trotinetă, trebuie să găsim o modalitate, să implicăm Poliţia Locală pentru a găsi respectiva persoană. Nu ştiu cum se poate face asta la trotinetele proprietate personală, dar la cele închiriate s-ar putea găsi foarte uşor pe baza unui număr de înregistrare/ înmatriculare cu care să fie identificate. A doua problemă ar fi restricţionarea accesului în spaţiile pietonale. Cel mai bun exemplu în acest sens este malul Mureşului, unde deşi au piste de biciclete pe partea inferioară a malului, toată lumea – din Micălaca până în zona Traian – merge efectiv pe unde este interzis. Ar fi foarte simplu de rezolvat printr-un GeoFence, adică în momentul în care trotineta intră efectiv în zona interzisă, se opresc comenzile. La trotinetele private – Poliţia Locală. În rest, considerăm că este importantă mărirea celor 15 zile în care se păstrează datele utilizatorului, pentru că nu cred că este posibil să se identifice atât de rapid un utilizator care abuzează de trotinete. Scopul nostru este să asigurăm o mobilitate ecologică, şi nu ca tinerii să se dea în stambă utilizând acele trotinete.”
Bolt vrea parteneriat
A urmat la microfon Andreea Curelea, din partea companiei Bolt, care a precizat următoarele:
„Ne-am dori ca amplasarea trotinetelor în spaţiul public să se facă mai degrabă în baza unui contract de parteneriat decât a unui contract de închiriere, dată fiind situaţia descrisă în care practic trotinetele nu stau pe parcursul unei zile în acelaşi loc, ci sunt mutate dintr-un loc într-altul. Prin urmare, nu vedem necesitatea blocării unui spaţiu printr-un contract de închiriere permanent.”
Ce urmează?
Propunerile, sugestiile şi recomandările celor doi participanţi la dezbatere au fost aduse la cunoştinţa Primăriei şi în scris. O a treia persoană – Lucian N. – a transmis municipalităţii prin email observaţiile sale. Potrivit Claudiei Macra – director al Direcţiei Comunicare din Primărie – toate propunerile vor fi trecute într-un registru şi vor fi analizate în perioada imediat următoare de către echipa care a lucrat la Regulament. Unele recomandări vor fi preluate de iniţiatorul proiectului (se va vedea în ce formă), altele nu vor fi preluate (se va explica de ce). În termen de zece zile va fi elaborată o variantă actualizată a proiectului de hotărâre, care după data de 22 februarie, va fi supusă aprobării Consiliului Local Municipal.
Trimite articolul
XNu o sa se intample nimic. Tot ca nebunii o sa mearga cu trotinetele astea …
e o brambureala cand trotinetistii abandoneaza obiectul pe carosabil , pe trecerea de pietoni ori in portile imobilelor. sau ptoptite de vreo masina parcata .
de asemenea sa se interzica circulatia trotinetelor pe trotuare pt ca sa se previna eventuale acrosari ale pietonilor ce circula pe trotuare Exista pista de biciclisti . Limitarea vitezei maxime a trotinetelor la 10 km la ora prin modificarile tehnice facute de un service autorizat
PENIBIL.
Asta ca să ne exprimăm civilizat.
Cum poți să susții că ai organizat o dezbatere publică cu doar 2 persoane?
Înseamnă cu Primăria nu a organizat corespunzător anunțul privind dezbaterea.
Problema trotinetelor electrice afectează foarte multe persoane și Primăria se mulțumește să afișeze într-un colț de panou situat în spatele porții de la intrare un afiș probabil scris cu litere cât mai mici despre această dezbatere.
În mod clar trebuie reluată dezbaterea.
Ce ne facem cu trotinetele lasate la voia intamplarii in mijlocul soselelor si ale trotuarelor? Cine isi asuma asta?