Admiterea la liceu se va efectua pentru elevii care încep clasa a V-a în 2011-2012 în proporţie de 70% – evaluarea naţională, iar în proporţie de 30% – examenul care va fi dat la nivelul fiecărui liceu”, a precizat Daniel Funeriu.
Structura sistemului de învăţământ (10 clase obligatorii) – art.23
Învăţământul preşcolar (0-6 ani) cuprinde grupa mică, mijlocie şi mare.
Învăţământul primar cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV
Învăţământul gimnazial cuprinde clasele V-IX
Învăţământul liceal cuprinde clasele X-XII/XIII (filiera teoretica, vocaţională şi tehnologică)
Programa şcolară – art.65, 66
Planurile cadru (programa) pentru disciplinele obligatorii sunt elaborate de Minister
Programele şcolare pentru disciplinele obţionale sunt elaborate la nivelul şcolii
Numărul de ore pe săptămână: 20 ore -ciclul primar; 25 de ore – gimnaziu; 30 ore- liceu
Programa obligatorie pentru fiecare disciplină 75% din totalul orelor iar 25% pentru învăţarea remedială.
Evaluarea -art.74
1. La finalul clasei pregătitoare – un raport de evaluare întocmit de dascăl
2. La finalul clasei a II-a – evaluarea competenţelor scris- citit şi matematică
3. La finalul clasei a IV-a – evaluare la nivel naţional
4. La finalul clasei a VI-a – două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare; matematică şi ştiinţe
5. La finalul clasei a IX-a – evaluarea naţională obligatorie (6 probe două susţinute în timpul anului)
6.Admiterea la liceu sau şcoală profesională (70% examen naţional – 30% examen dat la liceu)
7. Bacalaureatul la finalul clasei a XII-a (4 probe de competenţă, 3 ,plus limba maternă, probe scrise)
Titularizarea-art.89, 238, 248, 252
Posturile didactice vacante se ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică
Cei care vor intra în sistem trebuie să absolve cursurile unui masterat didactic cu durata de 2 ani
Pentru ocuparea unui post mai este necesar un stagiu practic cu durata de un an şcolar sub îndrumarea unui mentor
Cei care sunt deja titulari îşi păstrează dreptul dobândit
Conducerea şcolilor – art.96
Consiliul de administraţie este constituit din 7, 9 sau 13 membri
3 cadre didactice (inclusiv directorul) – 2 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 1 reprezentant al Consiliului local
4 cadre didactice (director şi dir, adj) - 2 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 2 reprezentanţi al C.L.
6 cadre didactice (director şi dir, adj) - 3 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 3 reprezentanţi al C.L.
Admiterea la liceu se va efectua pentru elevii care încep clasa a V-a în 2011-2012 în proporţie de 70% – evaluarea naţională, iar în proporţie de 30% – examenul care va fi dat la nivelul fiecărui liceu”, a precizat Daniel Funeriu.
Structura sistemului de învăţământ (10 clase obligatorii) – art.23
Învăţământul preşcolar (0-6 ani) cuprinde grupa mică, mijlocie şi mare.
Învăţământul primar cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV
Învăţământul gimnazial cuprinde clasele V-IX
Învăţământul liceal cuprinde clasele X-XII/XIII (filiera teoretica, vocaţională şi tehnologică)
Programa şcolară – art.65, 66
Planurile cadru (programa) pentru disciplinele obligatorii sunt elaborate de Minister
Programele şcolare pentru disciplinele obţionale sunt elaborate la nivelul şcolii
Numărul de ore pe săptămână: 20 ore -ciclul primar; 25 de ore – gimnaziu; 30 ore- liceu
Programa obligatorie pentru fiecare disciplină 75% din totalul orelor iar 25% pentru învăţarea remedială.
Evaluarea -art.74
1. La finalul clasei pregătitoare – un raport de evaluare întocmit de dascăl
2. La finalul clasei a II-a – evaluarea competenţelor scris- citit şi matematică
3. La finalul clasei a IV-a – evaluare la nivel naţional
4. La finalul clasei a VI-a – două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare; matematică şi ştiinţe
5. La finalul clasei a IX-a – evaluarea naţională obligatorie (6 probe două susţinute în timpul anului)
6.Admiterea la liceu sau şcoală profesională (70% examen naţional – 30% examen dat la liceu)
7. Bacalaureatul la finalul clasei a XII-a (4 probe de competenţă, 3 ,plus limba maternă, probe scrise)
Titularizarea-art.89, 238, 248, 252
Posturile didactice vacante se ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică
Cei care vor intra în sistem trebuie să absolve cursurile unui masterat didactic cu durata de 2 ani
Pentru ocuparea unui post mai este necesar un stagiu practic cu durata de un an şcolar sub îndrumarea unui mentor
Cei care sunt deja titulari îşi păstrează dreptul dobândit
Conducerea şcolilor – art.96
Consiliul de administraţie este constituit din 7, 9 sau 13 membri
3 cadre didactice (inclusiv directorul) – 2 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 1 reprezentant al Consiliului local
4 cadre didactice (director şi dir, adj) - 2 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 2 reprezentanţi al C.L.
6 cadre didactice (director şi dir, adj) - 3 reprezentanţi ai părinţilor – 1 reprezentant al primarului – 3 reprezentanţi al C.L.
Citiți principiile noastre de moderare aici!