Cu toate acestea, cadrele didactice nu au renunţat. Au fost organizate întâlniri cu părinţii în fiecare clasă, au fost aduse argumentele de rigoare, iar următorul sondaj de opinie printre elevi şi părinţi a demonstrat că 90% din părinţi i-au înţeles pe învățători și diriginți. Astfel, sarafanul şi vesta și-au făcut loc printre elevii ciclului primar și gimnazial.
Uniforma creează o unitate integră a concepţiilor, a modului de gândire a acelora care o poartă, facilitează cultivarea unui spirit de echipă. Acest fapt este foarte important mai ales în clasele primare, când copiii vin din diferite medii, cu diferite percepţii de viaţă. Aici uniforma joacă un rol pozitiv. Ea reduce diferenţele dintre copii şi îi ajută să se adapteze la normele sociale.
Uniforma şcolară cere un anumit comportament. Dar, la fel de important este şi factorul material – pe o astfel de vestimentaţie se cheltuiesc mult mai puţini bani. Important este să ai şi susţinerea colegilor atunci când vrei să faci ceva. Chiar dacă elevii mai mari au acceptat mai greu să îmbrace uniforme, acum văd şi ei facilităţile – cel puţin nu trebuie să se gândească în fiecare dimineaţă cum să se îmbrace.
„Mulțumim pe această cale tuturor părinților care ne-au susținut în demersul nostru de a introduce o vestimentație specifică școlii noastre” – ne-a declarat prof. Mihaela Voştinar, directorul Şcolii Gimnaziale „Caius Iacob”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!