Din luna iulie circulăm pe autostradă spre Vest. Şoseaua de mare viteză face deja legătura cu Occidentul, fiind asaltată de mii de autovehicule zilnic. Însă de pe şosea se vede că pe şantier încă se lucrează. Într-adevăr, în afara părţii carosabile, dar utilajele şi muncitorii sunt încă la datorie. Am contactat reprezentanţii constructorului pentru a afla ce mai este de lucru şi cât va mai fi activitate pe şantier, dacă există vreo problemă sau dacă au fost descoperite alte neajunsuri ce trebuie remediate. Din fericire, nu este vorba despre niciuna dintre variantele enumerate mai sus.
„În prezent, lucrăm la mici completări, sunt lucrări minore. Vorbim despre lucrări desfăşurate în afara părţii carosabile. Completări la şanţuri, racordări ale acestora la bazinele de decantare, montarea unor stâlpi de iluminat”, spun reprezentanţii constructorului.
„Sunt nişte finisaje în afara părţii carosabile, în special. Singurele lucrări care se desfăşoară şi pe partea carosabilă sunt cele de montare a stâlpilor, în special în parcarea de pe autostradă”, ne-au mai spus reprezentanţii constructorului. În plus, se mai montează semne de circulaţie în locuri în care au fost descoperite deficienţe, dar vorbim, în continuare, de lucrări minore.
Gata şi CIC-ul
Şi Centrul de Întreţinere şi Coordonare de la Pecica (CIC) este finalizat. Dar se pare că nu va deveni funcţional în viitorul apropiat. De ce? Se pare că, pentru moment, nu există personal necesar pentru CIC. Aici vor trebui să fie echipe de intervenţie pe autostradă, dar şi personal care să se ocupe de culegerea datelor primite de la camerele de luat vederi montate pe şosea, de la senzorii meteorologici, de la camerele speciale care verifică rovinietele sau de la cântarele de pe autostradă. Adevărul este că, potrivit surselor noastre, pe moment, nici măcar sistemul de gestionare a informaţiilor nu este complet funcţional. Odată ce toate elementele de culegere a datelor din teren vor fi calibrate, iar sistemul va deveni complet funcţional, va fi nevoie de oameni care să le prelucreze. Iar, pentru moment, nu există personal în acest sens.
Din 11 iulie
Autostrada Nădlac-Arad a fost dată circulaţiei în 11 iulie 2015, cu doi ani mai târziu decât era prevăzut iniţial. Pe ambele loturi ale şoselei au fost reziliate contractele cu primii constructori care au câştigat licitaţiile. Ulterior, licitaţiile au fost reorganizate, iar asocierea Astaldi-Max Boegl a câştigat finalizarea ambelor loturi. Şocant, dar această companie a respectat întru totul termenele de finalizare pe ambele loturi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!