„Scopul acestui chestionar a fost identificarea corecţiilor tehnice şi legislative spre a permite consumatorilor finali să ia decizii în cunoştinţă de cauză, cu privire la consumul individual de energie şi măsurile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice, prin informarea în formă clară şi uşor de înţeles”, au declarat reprezentanţii CET H, referitor la chestionarul cu pricina.
Administratorii de bloc care au răspuns întrebărilor din chestionar par puţin nemulţumiţi de ceea ce înseamnă repartitoarele. Ca atare, doar 47 la sută dintre respondenţi consideră corectă ponderea, din total factură, a costurilor de citire şi calcul consemnate, iar sub jumătate dintre cei care au răspuns consideră că sistemul de repartizare a costurilor, utilizând repartitoarele, este protejat suficient.
În ceea ce priveşte economia făcută odată cu introducerea repartitoarelor, doar puţin peste jumătate dintre arădeni cred că aceasta există. „Un procent de 57,38% din respondenţi afirmă că implementarea sistemului de repartizare a costurilor a scăzut valoarea facturii la încălzire faţă de imobilele fără repartitoare”, ne anunţă cei de la CET H.
O problemă mare pe care o putem observa printre administratorii de blocuri care au răspuns la chestionar este faptul că nu toţi ştiu să utilizeze robineţii. Doar 85 la sută dintre aceştia spun că au fost instruiţi privind utilizarea robinetului termostatic.
În ceea ce priveşte fişa de calcul cu repartizarea cheltuielilor pe apartament, arădenii par destul de mulţumiţi, peste 70 la sută considerând suficient de explicită fişa individuală. 64 la sută dintre respondenţi consideră suficiente informaţiile oferite de furnizorul de servicii. Tot 70 la sută cred că deconectările individuale afectează semnificativ repartizarea echitabilă a cheltuielilor cu încălzirea într-un condominiu, iar peste 40 la sută spun că repartitoarele cu citire radio sunt o soluţie modernă şi confortabilă de contorizare a consumurilor individuale, faţă de repartitoarele clasice.
CET nu se bagă
Deşi a organizat acest chestionar, CET H anunţă că nu se poate implica în niciun fel în defalcarea cheltuielilor, dar poate transmite rezultatele întrebărilor către firmele prestatoare. „Furnizorul nu are competenţa de a se implica în defalcarea şi repartizarea cheltuielilor aferente condominiului pentru consumul de energie termică în cazul în care sunt montate repartitoare de costuri, dar va transmite toate informaţiile obţinute în vederea eliminării tuturor disfuncţionalităţilor semnalate de clienţi, firmelor prestatoare de asemenea servicii”, ne-au spus cei de la compania de furnizare a căldurii.
Puţine răspunsuri
Deşi chestionarul a fost pus pe pagina de internet a CET H încă de la sfârşitul sezonului de încălzire 2011-2012, doar 81 de administratori de bloc au răspuns la întrebările propuse de compania de termoficare. Iar, din acestea, doar 61 de chestionare au fost analizate până în prezent.
Citiți principiile noastre de moderare aici!