ARAD. Pentru prima oară de la momentul implementării noului sistem de ticketing, reprezentanţii PNL, prin vocea consilierului local Doru Găman, au recunoscut faptul că sistemul de eliberare a biletelor şi abonamentelor de călătorie cu tramvaiele este perfectibil, are erori, poate fi îmbunătăţit şi chiar va fi îmbunătăţit. În cadrul unei conferinţe de presă, alesul local a vorbit despre modernizarea sistemului de transport public din Arad, în speţă despre achiziţia de tramvaie noi şi despre lucrări de refacere a liniilor de tramvai.
Doru Găman a vorbit despre planul de achiziție pentru tramvaie care are ca obiectiv completarea parcului Companiei de Transport Public Arad cu încă 25 de tramvaie noi, care să satisfacă astfel nevoia completă de transport urban cu tramvaiul în municipiul Arad.
„Finanțarea pentru acest proiect este prevăzută din PNRR, Programul Regional de Dezvoltare Vest și din bugetul local, urmând să fie pus în aplicare în următorii cinci ani. Privitor la aceste achiziții de mijloace noi de transport, amintesc despre cele şase tramvaie mari și patru microbuze electrice care vor fi finanțate din PNRR, cu o sumă totală de peste 13 milioane de euro. De menţionat că sunt pregătite documentațiile pentru depunerea cererilor de finanțare la ADR Vest, în cadrul Programului Regional de Dezvoltare, Aradul având alocată o sumă de peste 20 mil euro pentru mobilitate urbană, bani ce vor fi investiți pentru cumpărarea de tramvaie noi și refacerea unor linii din cartierele Aradului”, a spus Găman.
În ceea ce priveşte modernizarea liniilor de tramvai, consilierul a spus că „susținem două proiecte, în două cartiere mari ale municipiului nostru, respectiv în Vlaicu și Micălaca. Sunt pregătite pentru depunere spre finanțare proiectele de refacere a liniei de tramvai din zona Făt Frumos, precum și două tronsoane din Micălaca, zona Podgoria – Calu Bălan și zona 300”.
Ticketing-ul, praf
Întrebat cum consideră modul de funcţionare a noului sistem de ticketing, un sistem de care arădenii se plâng constant de când a fost introdus, Doru Găman a spus că informaţiile primite de el dinspre CTP indică faptul că totul decurge bine şi foarte bine. Pus în faţa reclamaţiilor făcute de arădeni, consilierul local a solicitat timp pentru a se documenta mai bine, după care a revenit cu o serie de informaţii, dar şi cu o concluzie: sistemul nu e chiar atât de roz pe cum se spune.
„Într-adevăr, există nişte deficienţe pe care eu promit că voi încerca să le rezolv. Problemele referitoare la proasta funcţionare a sistemului nu trebuie să îi sperie pe arădeni. Cei care nu pot să îşi achiziţioneze bilete de la automate sau nu le pot valida în tramvaie trebuie să sune la numărul de telefon afişat fie pe automatele de bilete, fie pe cele de validare a biletelor şi să sesizeze proasta funcţionare. În baza apelului telefonic şi a numărului care rămâne înregistrat, arădenii nu vor fi amendaţi dacă vor fi prinşi că circulă fără bilet sau cu biletul nevalidat. Practic, apelul prin care se reclamă proasta funcţionare a sistemului ţine loc de bilet. Vreau să le transmit oamenilor că nu trebuie să se teamă că vor fi amendaţi, acest lucru nu se va întâmpla niciodată, atâta timp cât oamenii sună să reclame neregulile”, ne-a declarat Doru Găman.
Mai multe automate
O altă mare problemă semnalată de arădeni se referă la lipsa automatelor de eliberare a biletelor pe distanţe lungi şi foarte lungi din oraş. O arădeancă ce locuieşte în Alfa ne-a contactat la redacţie pentru a sesiza faptul că, din Confecţii şi până la Piaţa Sârbească, pe linia pe care circulă tramvaiul 18 barat, nu există nici măcar un automat de bilete.
„Am luat la cunoştinţă sesizările arădenilor şi promit că mă voi implica pentru ca numărul de automate de eliberare a biletelor de călătorie să crească şi să apară astfel de aparate în zone în care nu există. Vom face o analiză şi vom solicita montarea de astfel de automate la distanţe rezonabile unul faţă de altul”, a mai precizat consilierul local.
Acum, dacă toate declaraţiile lui Doru Găman se vor concretiza sau vor rămâne la stadiul de promisiuni, rămâne de văzut.
3 dau rest, 30 nu
Alesul local ne-a transmis şi răspunsul pe care l-a primit de la CTP, după ce el însuşi a trimis o solicitare de informaţii. Potrivit Companiei de Transport, în municipiu sunt montate 33 de automate de eliberare a biletelor de călătorie. Dintre acestea, 3 dau rest, respectiv cele montate în următoarele staţii: Piaţa Romană, sens spre Teatru; Primărie, sens spre Aradul Nou; Fortuna, sens spre Podgoria. În ceea ce priveşte celelalte 30 de automate, acestea nu eliberează rest, iar arădenii trebuie să meargă cu bani ficşi pentru a achiziţiona biletele de călătorie cu tramvaiul.
„La toate automatele de bilete se poate efectua plata şi cu cardul bancar. Instrucţiunile de utilizare sunt afişate pe fiecare automat, de asemena şi menţiunea pe aparatele care nu dau rest. Din aceste automate se pot cumpăra atât bilete, abonamente, cât şi bilete din portofelul electronic care se pot încărca doar pe cardul personalizat. Biletele pentru transportul în municipiul Arad au valabilitate 6 luni de la cumpărare, iar din momentul validării au valabilitate 60 de minute. Biletul poate fi folosit pe mai multe tramvaie, cu condiţia să nu se depăşească perioada de valabilitate de 60 de minute. Acestea trebuie înregistrate în partea de jos a validatorului. Validarea în mijloacele de transport se face obligatoriu la fiecare urcare în acestea, pentru confirmarea valabilităţii biletului”, se mai arată în informarea de la CTP.
În ceea ce priveşte numărul de telefon la care arădenii pot face reclamaţii referitoare la proasta funcţionare a sistemului şi, implicit, să scape de amendă în caz de control, acesta este 0257/243981, putând fi apelat zilnic, între orele 6:00 şi 22:00.
Citește și:
Peripeții cu biletele de tramvai. De ce să schimbi ceva ce merge?
Trimite articolul
XSă sun că nu am putu valida biletul? pe bune? Adică uneori dimineața nimeni nu poate valida, să sune toți cei care se află în tramvai? pe bune? Omule, cred că glumești! 🙂
-
E pe altă lume cu mintea omul!
De ce sa schimbi ceva daca merge? pt ca asa le vin ideile unora
Sa fi ramas biletul achizitionat de la aparatele din statii si abonamentele ca si pana acum si nu se mai cheltuiau bani multi pe carduri si aparate model nou .
De ce s-au mai introdus cardurile pt pensionarii de peste 70 de ani ex. care au gratuitati cand era suficient ca la un control calatorul sa isi prezinte buletinul din care reiese varsta.? Bani multi cheltuiti pe carduri inutil, inca un act pe care trebuie sa il aiba la el calatorul respectiv cand se putea fara asa ceva
Sa nu mai zic ca multe aparate nu functioneaza Am vazut calatori ce nu stiu unde sa isi bage cardul fiind 2 feluri de aparate intr-un vagon si care rugau alti calatori sa ii ajute De aparatele defecte nici nu mai zic nimic
Astea-s preocuparile celor de la CTP in loc sa se preocupe de statiile ce nu au banci pe care sa stea calatorii in asteptarea tramvaiului si nici copertine NORMALE sub care sa nu fie udati de ploaie sau deranjati de canicula de afara. Am scris NORMALE cu majuscule pt ca aceste copertine existente sunt facute inalte si de loc eficiente la ploaie sau canicula. Cine o fi fost cu proiectul asta de copertine oare ? Cum de au fost acceptate ? Poate de persoane ce circula doar cu masina de serviciu si nu cu tramvaiul.
-
Exact, ai perfectă dreptate! Mai ales legat de acele copertine și de lipsa băncilor… cine le-a proiectat clar nu a folosit o săptămână tramvaiul, pe vreme rea!
Sper că cel puțin 20 de persoane vor fi la celalalt capăt al telefonului ca să nu stăm în așteptare toți cei 20 de călători care nu ne-am putut valida biletul în tramvai. Un card pentru orice arădean pe care să-l încarce când vrea și cu cât vrea există sau numai abonament? Ar fi util pentru cine nu are abonament dar nu vrea să se complice cu automatele care mai mult nu există pe traseu. Am înțeles că sunt 33 de automate dar câte stații de tramvai și autobuz sunt în Arad? Oare cei care iau decizii cum să călătorească sărăntocii Aradului au pus vreodată piciorul într-un tramvai ?
Raspunsul acestui consilier e cam asa: stim ca sunt deficiente, stim care sunt aceste deficiente dar suna-ti -ne voi ca sa confirmati ca exista.Rolul lui nu este sa intermedieze problemele ci sa le rezolve in consiliul local in care a fost ALES , din pacate.Plangerile aradenilor sunt nenumarate si de mult timp.Administratia aradeana trebuia de mult timp sa ia masuri, sa se intalneasca cu cei de la CTP si cu reprezentanti ai cetatenilor orasului sa faca un sistem usor, fluid de ticketing, nu numai la indemana aradenilor ci si a celor care vin in vizita in oras.Acest consilier are informatii de la CTP ca totul merge bine-un raspuns stupid din partea unei persoane care are datoria de a rezolva problemele orasului.
Îmi amintesc de vremurile când stațiile de tramvai erau înainte de semafor. Dar a venit un specialist și a cheltuit o grămadă de bani să le modifice. Rezultatul a fost că s- a încetinit mersul. Când te grăbești și vezi că stai la semafor și apoi oprește în statie, aduci ” laude” specialistului.
Lasati aparatele de eliberat bilete cu cardul bancar in tramvaie. Achizitionati automate care dau rest.
Din păcate și programul tramvaielor lasă de dorit,după ora 9 sunt tot ma rare,oamenii stau și asteapta pe frig,ploaie căldură, nu se respecta graficul,jalnic.
pt edilii Aradului
o propunere : oare nu incercati o schimbare a actualei conduceri a CTP cu oameni noi care sa faca un pic de ordine la CTP ? ca rutina se pare ca e la ordinea zilei ( si aici ma refer in primul rand la tramvaie , orar dotari cu aparate functionale modernizari de statii asa cum scrie unul aici etc ) Alo! se aude?
Se pisa boschetari în tramvaie de ți și scârbă sa mai calci, noi pentru asta plătim abonamentele?
cineva a luat un comision gros la sistemul de ticketing, sper sa faca puscarie nu sa scape ca multi altii
-
esti tare! vezi sa nu……ha!ha!
Tramvaiele circula nespălate pline de noroi cu toate ca de zile bune nu ploua, vatmanul pornesc din stațiile sub nasul persoanelor în vârstă care acasă pe buton și pleca tramvaiul.In birurile din piață! UTA unde se vizează și se eliberează abonamente se fumează ca pe vremuri în bar.
Domnu ăsta uită că e de la PNL ? Și el și primarul și directorul de la CTP sunt de la PNL. Vrea să rezolvăm noi problema sau ce-i cu articolul ăsta ? Să lase pe alți dacă nu e înstare.
Nu ar fi mai simplu sa fie total gratuit tramvaiul!? Simplu, fără investiții în aparatura și controlori. Camere de luat vederi pt a depistat vandalismele …. sa plătească tot, reparația, timpul de staționare, tot!