Intersecția străzilor Andrei Șaguna – Mihail Kogălniceanu – Condurașilor și-a câștigat o reputație proastă, în ultimii ani. Din cauza numeroaselor tamponări și accidente, unele foarte grave, locuitorii din apropiere au numit-o „interecția blestemată”. Până în toamnă, când au fost montate limitatoare de viteză pe carosabil, nu trecea zi fără o tamponare, iar în zilele cu ghinion erau și câteva incidente rutiere. De aproape fiecare dată, șoferii vinovați erau cei care circulau pe Andrei Șaguna. Strada fiind lungă și cu prioritate până în această intersecție, șoferii nu mai erau atenți că trebuie să cedeze trecerea, astfel că intrau în coliziune cu vehiculele care circulau regulamentar pe Mihail Kogălniceanu sau Condurașilor.
„Mergem pe șosea”
Locuitorii au cerut de nenumărate ori să fie instalate semafoare în zonă, iar minunea se întâmplă în această perioadă, după ani de așteptare. Numai că nimeni nu se gândea că trotuarele înguste, pe care existau deja cam mulți stâlpi, vor fi ocupate de alți stâlpi care sunt instalați. Așa se face că pe o distanță de circa zece metri există șase stâlpi, pe un trotuar cu o lățime puțin mai mare de un metru. Iar printre ei fac slalom pietonii care nu vor să circule pe șosea. „Cu un cărucior de copil nu ai cum să treci. Mergem pe șosea, n-avem cum altfel. Este ciudat ca trotuarul să fie pentru stâlpi, iar șoseaua pentru pietoni”, a spus o trecătoare.
Opt stâlpi la o casă
Locuitorii caselor din apropiere sunt nemulțumiți că municipalitatea nu a găsit o altă soluție. „Erau deja niște stâlpi uriași din beton, poate că era bine să pună semafoare suspendate de aceștia. În fața unei singure case sunt șase stâlpi pe o fațadă, și alți doi după colț, la un metru distanță. În total, opt stâlpi în fața unei case. Nu s-a gândit nimeni că e de râsul curcilor?”, ne-a spus un proprietar.
Proiectantul e de vină?
Primăria nu s-a gândit, cu siguranță, pentru că a lăsat totul în sarcina proiectanților. „Lucrarea de semaforizare este executată conform unui proiect tehnic elaborat de către proiectanți autorizați, în conformitate cu normativele tehnice în vigoare, în condițiile amplasamentului, care nu întotdeauna oferă spațiul ideal”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Corina Drăghici, precizând că stâlpii din beton sunt ai Enel.
Zeci de stâlpi
Situația este aceeași pe ambele părți ale drumului. În prezent există aproximativ 20 de stâlpi, fie de iluminat, pentru susținerea unor cabluri, pentru semafoare sau indicatoarele rutiere. Toți pe troatuare. La aceștia se vor mai adăuga câțiva, cei metalici groși care vor susține semafoarele pentru mașini și tramvaie. La final, intersecția va putea fi declarată cu siguranță cea mai ciudată din Arad, cu trotuare ocupate de stâlpi.
Lucrările de semaforizare costă peste 360.000 de lei și vor dura aproximativ două luni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!