Compania de Transport Public Arad nu va primi cele 40 de microbuze şi autobuze second-hand pe care le-a solicitat. După cum am anunţat deja, CTP a cerut Consiliului Judeţean Arad să cumpere 40 de astfel de vehicule, suma care urma a fi plătită fiind de aproximativ două milioane de euro. Numai că, după cum anticipam, consilierii judeţeni din grupul PSD-ALDE nu au fost de acord cu achiziția. În şedinţa CJA de vineri, 29 martie, în momentul în care s-a dezbătut respectivul punct de pe ordinea de zi, liderul pesediştilor, Marius Sulincean, a propus un amendament: „să folosim suma de două milioane de euro ca şi avans pentru a cumpăra autobuze noi în leasing”. Primul care a intervenit la această propunere a fost Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean. „Şi eu aş fi de acord să cumpărăm autobuze noi. Doar că pe fondurile europene nu avem nicio axă de finanţare pe care să depunem vreun proiect. Şi nu dispunem de fondurile necesare pentru a susţine o asemenea achiziţie”, a spus Bîlcea. Acesta a fost completat de către directorul economic al CJA, Gheorghina Ribovici, care a spus că „leasingul este tot o formă de împrumut, iar gradul de îndatorare al Consiliului Judeţean nu ne permite să încheiem contract de leasing pentru achiziţia de autobuze”.
Toate rutele, la CTP
Începând cu luna decembrie a acestui an, tot transportul în comun din judeţul Arad, cel efectuat cu microbuze şi autobuze, va trece în curtea Companiei de Transport Public Arad. La finele acestui an expiră programul de transport judeţean, în baza căruia mai multe firme private au câştigat rute profitabile de transport în judeţ. „CTP va prelua toate rutele din judeţ. Unele sunt profitabile, altele sunt sociale, subvenţionate de noi. Este foarte greu să cumpărăm autobuze noi în condiţiile în care, până acum, CTP a avut cele mai multe rute pe pierdere. Pentru că operatorii privaţi au venit, au licitat şi au preluat rutele profitabile, în timp ce Compania de Transport a rămas doar cu cele care înregistrează pierderi. Vreau să vă spun că autobuzele care ar urma să fie cumpărate au o vechime de 5-6 ani, nu sunt chiar vechituri. Şi avem nevoie de ele, dacă CTP va prelua transportul în comun în tot judeţul”, a încercat să îi convingă Sergiu Bîlcea pe consilierii judeţeni de la PSD-ALDE. Dar îndemnul lui a rămas fără ecou. La vot, aleşii s-au abţinut şi, fiind vorba despre o hotărâre care vizează patrimoniul judeţului, aceasta a fost respinsă, având nevoie de votul majorităţii calificate din CJA. „Am declarat în şedinţă că, în aceste condiţii, Compania de Transport Public, singura din ţară deţinută parţial de un Consiliu Judeţean, ar trebui să se închidă. Eu nu sunt de acord ca PSD să împiedice modernizarea parcului auto şi să îi oblige pe arădeni să circule în condiţii de acum 20 de ani. Aş vrea să cumpărăm autobuze noi şi nu second-hand pentru Compania de Transport Public, dar nu putem pentru că în loc să dea bani judeţului Arad, Guvernul PSD a luat banii arădenilor, peste 50 de milioane de euro în doi ani”, a spus, după şedinţă, şi preşedintele Iustin Cionca.
Şi rutele
După cum spuneam, din decembrie CTP va prelua toate rutele de transport public din judeţ, motiv pentru care are nevoie de autobuze şi microbuze. Rutele care se vor muta de la privaţi la Compania de Transport sunt: Arad – Pecica, Iratoş – Arad, Craiva – Chişineu Criş – Arad, Grăniceri – Sânmartin – Arad, Groşeni – Ineu, Măderat – Arad, Lipova – Zăbrani – Arad, Urviş – Zărand – Arad, Şeitin – Arad, Sebiş – Moneasa, Arad – Moneasa, Moneasa – Cil, Mărăuş – Beliu – Arad, Hălmagiu – Arad, Minişel – Arad, Nădlac – Pecica – Arad, Secaci – Beliu – Arad, Satu Mare – Arad, Arad – Vărşand, Arăneag – Arad, Căpâlnaş – Lipova – Arad, Felnac – Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!