Tribunalul Arad a pus la punct un set de măsuri în aceea ce privește desfășurarea activității instanței din 18 mai. Astfel, în ceea ce privește accesul justițiabililor, avocaților, practicienilor în insolvență, executorilor, consilierilor juridici, în incinta Palatului Justiţiei (arhivă, registratură, săli de judecată), acesta se va efectua numai prin punctul principal de acces de pe Bulevardul General Vasile Milea, nr. 2, iar accesul în instanță se va permite doar pe baza actelor care justifică prezența și numai după ce jandarmul care deservește punctul de acces va verifica în prealabil temperatura persoanei și dacă aceasta poartă mască. De precizat este faptul că nu se va permite accesul în Palatul Justiţiei persoanelor care prezintă temperatură cu valori peste 37 grade Celsius. De asemenea, accesul în incinta Palatului de Justiție nu va fi permis celor care nu poartă mască de protecție. Totodată, persoanele care solicită accesul în Tribunalul Arad sunt obligate să folosească covorul cu dezinfectant pentru încălțăminte și soluțiile dezinfectante pentru mâini.
În sala de judecată
Reprezentanții instituției spun că planificarea soluţionării cauzelor va fi făcută pe ore, iar “în sălile de judecată accesul este permis cu cel mult 10 minute înaintea orei fixate pentru judecarea cauzei, şi numai pentru persoanele care justifică un interes în cauză. Prezența justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane în incinta instanţei va fi permisă doar pe durata de timp necesară judecării cauzei în care participă şi/sau pentru consultarea dosarelor în arhivă şi depunerea actelor la registratură. Este interzisă staţionarea justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane pe holuri, cu excepţia persoanelor care aşteaptă pentru a avea acces în registratură şi arhivă, sau în sala de judecată”.
Activitatea cu publicul
În ceea ce privește activitatea cu publicul, compartimentul Registratură va avea următorul program: zilnic, între orele 8:30 – 15:00, în timp ce compartimentul Arhivă își va desfășura activitatea cu publicul zilnic, între orele 8:30 – 13:00, iar programul pentru studiul dosarelor din arhivă, se va desfășura zilnic, între orele 8:30 – 15:00. „Având în vedere că instanţele arădene dispun de dosarul electronic, se recomandă studierea dosarului on-line, dar, dacă există situații în care se solicită studiul dosarului în arhivă, acest lucru este posibil numai după o programare prealabilă cu cel puțin 24 de ore. Programarea se face pe baza unei solicitări telefonice, solicitare aprobată de grefierul coordonator arhivă. La serviciul de registratură și arhivă este permis accesul unei singure persoane în incinta biroului, iar pentru persoanele aflate pe holuri este obligatorie respectarea distanţei de minimum 1,5 metri. Programul cu publicul în cadrul Biroului de informare şi relaţii publice este suspendat, urmând ca sesizările, cererile sau memoriile să fie transmise prin mijloace de comunicare alternative permise de lege, e-mail: tr-arad@just.ro, fax: 0257/251700, respectiv prin poştă, persoanele interesate pot solicita informaţii şi telefonic, apelând numerele de telefon: 0374/491086 – pentru Tribunalul Arad şi 0374/491087 – pentru Judecătoria Arad”, au precizat reprezentanții Tribunalului Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!