Primăria scoate la licitaţie internaţională contractul de elaborare a Masterplanului de transport şi trafic al Municipiului. Suma impresionantă pusă la bătaie, 435.000 euro, provine atât din fonduri UE, cât şi din finanţare de la bugetul de stat şi din bugetul local. Se caută o firmă care dispune de specialişti cu experienţă de chiar şi 10 ani în inginerie de trafic şi care să fi participat la executarea mai multor proiecte de control al traficului urban în minim un oraş cu o populaţie de minimum 150.000 de locuitori fiecare.
Masterplanul va fi realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea comună a reţelei de transport Gyula – Arad”, finanţat de Uniunea Europeană şi va oferi „o schemă de planificare sustenabilă privind dezvoltarea infrastructurii de circulaţie în municipiul Arad, inclusiv reţeaua stradală majoră, transportul public şi reglementarea traficului”, se menţionează în documentaţie.
Înainte de realizarea propunerilor pe termen lung, consultantul se va ocupa şi de „elaborarea unui baze de date de trafic complete, prin efectuarea de studii şi numărători în trafic extinse, inclusiv anchete pe teren şi la domiciliu”. Vor fi luate în analiză şi traficul greu, respectiv, transportul public.
Primăria achiziţionează „Servicii de arhitectură, servicii de inginerie specializată şi servicii de inginerie integrată, servicii de proiectare urbanistică şi peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, servicii de testări şi analize tehnice” pentru realizarea Studiului privind dezvoltarea reţelei de circulaţie. Ofertanţii au timp puţin peste două luni pentru a-şi depune documentele. Scopul principal al acestui studiu este elaborarea unei strategii privind dezvoltarea viitoare a infrastructurii de transport public urban şi de trafic rutier în general, în municipiul Arad, precum şi stabilirea unui mecanism corespunzător de evaluare constantă în timp a dezvoltării acestei infrastructuri.
Maşinile şi călătorii, număraţi!
Câştigătorul licitaţiei va face, în primul rând, mai multe studiile de trafic. Municipalitatea cere, printre altele, „numărători manuale ale traficului de autovehicule şi biciclete efectuate în timpul după-amiezii (de ex. între orele 14.00 – 19.00) într-o zi normală de lucru, în intersecţii (minim 100 puncte de măsurare)”, numărători a maşinilor în diferite zile, intervale orare şi o sumedenie de locaţii, „numărători manuale ale traficului de pasageri în timpul după-amiezii, într-o zi normală de lucru, în secţiuni selectate la intersecţia a două sau mai multe linii majore de tramvai/autobuz (minim 6 linii de tramvai / autobuz cu 5 puncte de măsurare fiecare)”.
Totodată, se vor face anchete în gospodării, cu referire la o zi normală de lucru, pe un eşantion de minim 10% din gospodării.
Toate mijloacele de transport
Ofertantul va dezvolta „module de planificare”, care să cuprindă măsuri care să se refere la toate domeniile de transport şi trafic, astfel încât să corespundă cu viitoarele necesităţi de trafic. Printre ele se regăsesc: dezvoltarea ulterioară a reţelei stradale şi a principalelor intersecţii, dezvoltarea sistemului de transport public având în vedere introducerea unor noi linii de autobuz/tramvai, integrarea infrastructurii feroviare ca funcţiune de transport local de călători, posibilitatea integrării transportului de tip taxi ca funcţiune în transportul public. Lista continuă cu măsuri de calmare a traficului, crearea de zone pietonale şi limitări de viteză, respectiv, soluţii pentru o reţea de piste pentru pietoni şi biciclete, amplasate între principalele zone de origine şi destinaţie.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!