Nervi de oţel şi cozi kilometrice. Aşa se va prezenta centura Aradului în cel mai scurt timp. Totul la cererea Primăriei Arad şi cu avizul Ministerului Transporturilor, al Comisiei de sistematizare şi al IPJ.
Vina o poartă lucrarea de introducere a canalizării în cartierul Gai, care implică printre altele subtraversarea centurii. Constructorul a cerut Primăriei dreptul de a închide centura pentru a proceda la realizarea lucrării de canalizare. După mai multe negocieri şi discuţii dure, s-a decis că se va face devierea circulaţiei pe un anumit tronson de pe centura de Nord a oraşului.
Se are în vedere tronsonul dintre Biserica Ortodoxă Română şi cea sârbească. Pe centură se va circula pe un singur sens, pe direcţia dinspre Deva spre Nădlac. În direcţia opusă, traficul va fi dirijat pe o stradă paralelă. Iniţial se spunea că restricţiile vor fi necesare timp de circa o săptămână.
Anunţ public
Răzvan Popa, directorul executiv al Direcţiei tehnice a Primăriei Arad, susţine că a sosit şi avizul de la Ministerul Transporturilor pentru devierea traficului. „Va fi o chestiune de zile până când se va face anunţul public de deviere a traficului. Mai este nevoie de o reavizare de la Poliţie pentru această soluţie şi de stabilit ultimele detalii”, a punctat Popa.
Doar pe străzi asfaltate
Ar mai fi de precizat faptul că ministerul a acceptat devierea traficului de pe centură doar în anumite condiţii, printre care una făcea referire la obligativitatea de a devia traficul pe străzi asfaltate. Constructorul din Gai s-a văzut obligat să accepte această variantă şi să-şi asume riscul ca străzile proaspăt asfaltate, după introducerea canalizării, să fie stricate sub greutatea miilor de TIR-uri care le vor străbate. ICIM s-a arătat de acord să reasfalteze străzile pe care traficul va fi deviat dacă acestea se vor strica.
8.000 de TIR-uri pe zi
La ultimul recensământ realizat de experţii în trafic din Austria a rezultat faptul că pe centură trec zilnic în medie 8.000 de vehicule, dintre care mai bine de 60% sunt maşini de mare tonaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!