Pentru a oferi tinerilor din această parte de ţară posibilitatea unei pregătiri pentru viaţă
Sunteţi părintele învăţământului particular arădean. Ce motivaţie aţi avut când aţi pus bazele învăţământului preuniversitar, liceal şi postliceal?
Aurel Ardelean: De la început am gândit şi iniţiat acest demers ca o alternativă educaţională la monopolul statului în acest domeniu. Începuturile au fost cu aproape un deceniu şi jumătate în urmă când a luat fiinţă, în cadrul Fundaţiei Universitare „Vasile Goldiş”, atât Liceul Particular nr.1 Arad cât şi Şcoala Postliceală „Vasile Goldiş”. În atenţia Consiliului Director al Fundaţiei stând în permanenta dorinţă de a oferi tinerilor din această parte de ţară, posibilitatea pregătirii lor în domenii cât mai utile pentru societate.
Care au fost eforturile pentru acest demers?
Aurel Ardelean: Eforturile materiale pe care le-am întreprins nu au fost mici şi nici puţine. În locaţia unde funcţionează cele două unităţi de învăţământ, şi care a fost inaugurată în anul 2007, s-au investit peste două milioane lei. Spaţiul existent a fost amenajat şi utilat conform cerinţelor desfăşurării unui învăţământ de calitate. Dotările existente dând posibilitatea elevilor să participe efectiv la formarea lor în domeniile în care au dorit să se specializeze.
Cum vedeţi, în perspectivă, dezvoltarea acestor unităţi şcolare private ce au specializări acrediatate sau autorizate de către M.E.C.T.S.?
Aurel Ardelean: Dacă avem în vedere că în România aproape un sfert din populaţie îşi are viaţa direct legată de învăţământ, prin cei aproape 5 milioane de copii, elevi, studenţi, personal didactic şi auxiliar, ne dăm seama cu uşurinţă ce importanţă deosebită pentru societate prezintă acest sector.
Necesitatea reformării învăţământului românesc derivă şi din faptul că, în prezent, şcoala este ruptă practic de cerinţele dinamice ale pieţei muncii. Acest lucru vrem noi să-l depăşim şi de la dorinţa de a dobândi cât mai multe diplome să ajungem ca absolvenţii noştri să dispună de mai multe cunoştinţe şi competenţe. Ne-am orientat spre profesii cerute de nevoile comunităţii şi avem convingerea că va fi şi în folosul viitorilor noştri elevi.
Cum concretizaţi această orientare?
Aurel Ardelean: Am convenit cu unităţile economice şi sanitare ca practica elevilor să se desfăşoare în aceste instituţii, acolo unde viitorii noştri absolvenţi îşi vor putea găsi şi noul loc de muncă.
Apreciem că schimbările şi reformele puse în practică de noua lege nu trebuie să vizeze forma ci fondul problemelor din educaţie, nu trebuie să fie o „nouă reformă de formă”. În cadrul Fundaţiei Universitare „Vasile Goldiş” milităm pentru acest lucru şi apreciem că privatizarea învăţământului atât universitar cât şi preuniversitar va fi în beneficiul educaţionabililor şi a societăţii.
Mii de absolvenţi
Până în prezent, aici au absolvit peste 2000 de elevi cursurile liceale şi postliceale integrându-se efectiv în activitatea socială.
Citiți principiile noastre de moderare aici!