Uniunea Europeană „pompează” o avere pentru continuarea lucrărilor de modernizare a căii ferate frontieră-Arad-Simeria, parte a Coridorului IV Pan European. 1,3 miliarde de euro este suma pe care a primit-o ţara noastră din fondul de coeziune, urmând ca banii să fie folosiţi pentru modernizarea căii ferate pe relaţia km. 614 (Glogovăţ)-Gurasada-Simeria. Scopul final al proiectului este legarea oraşului Constanţa de frontiera dintre România şi Ungaria, prin punctul de trecere al frontierei Curtici. Ce se va face cu uriaşa sumă primită de la Uniunea Europeană? „Lucrările se vor concentra în mod semnificativ pe creșterea vitezei și siguranței deplasării pe secțiunea dintre km 614 și orașul Simeria, prin reabilitarea și modernizarea a 13 gări din această secțiune, îmbunătățirea sistemelor de semnalizare și informare a pasagerilor și construirea infrastructurii conexe necesare, cum ar fi poduri și tunele”, spun reprezentanţii Comisiei Europene. Comisarul pentru politică regională Corina Creţu a declarat că „fiecare euro din bugetul UE investit în sectorul căilor ferate mărește coeziunea teritorială și competitivitatea economică în România, îmbunătățește conexiunea acesteia cu Ungaria și restul Europei și asigură o mobilitate ecologică, rapidă și sigură”.
În teorie, lucrările de modernizare ar trebui finalizate în aproximativ cinci ani de zile, dar termenele ar putea fi decalate, ţinând cont de faptul că nici măcar procesul de exproprieri nu a fost finalizat încă. În judeţul Arad, linia traversează localităţile Lipova, Petriș, Savârșin, Vărădia de Mureș, Bata, Bârzava, Conop, Păuliș și Ghioroc.
Continuare
Proiectul de modernizare a căii ferate km 614-Gurasada-Simeria este continuarea unui alt proiect, finalizat deja. Este vorba despre modernizarea căii ferate şi a staţiilor aferente pe tronsonul frontieră-Curtici-Arad-km 614, aflat în apropierea localităţii Ghioroc. Acest prim proiect a fost demarat încă din anul 2010, fiind finalizat recent. Lucrările realizate, respectiv modernizarea liniei ferate duble pe o lungime de peste 41 de kilometri şi modernizarea staţiilor de pe traseu, au costat peste 250 de milioane de euro. În ceea ce priveşte actualul proiect, valoarea totală este de aproximativ două miliarde de euro, 1,3 miliarde fiind fonduri nerambursabile alocate de Uniunea Europeană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!