ARAD. Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu este implicată în proiectul ,,Educația incluzivă – un drept al copilului cu dizabilități ”. Acest lucru presupune dezvoltarea unui sistem de educație incluziv, vizând copiii cu dizabilități prin serviciul „clasa de diversitate”, care va fi implementat în 10 școli din țară, printre care și Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”.
Cadrele didactice coordonatoare la nivelul școlii, prof. Adriana Ciucaș și prof. Monica Schillinger, au participat săptămâna trecută la o sesiune de formare la Cluj, pentru a fi instruite să implementeze acest nou sistem.
„Clasa de diversitate ” este un indicator al incluziunii și orientarii spre incluziunea efectivă a copiilor cu CES în învățământul de masă. Școlile în care va fi pilotat acest serviciu demonstrează reala punere în aplicare a prevederilor art. 24 din Convenția ONU, privind Drepturile Persoanelor cu dizabilități cu privire la accesul egal la educație prin strategii și practici eficiente la nivelul țcolii, în vederea incluziunii educaționale a copiilor cu CES , fiind un exemplu de bună practică la nivel național.
„Clasa de diversitate este locul unde profesorii, părinții și comunitatea colaborează pentru identificarea celor mai potrivite măsuri pentru fiecare copil cu CES în parte, efectele pozitive ale abordarii personalizate și centrate pe nevoile reale ale acestora, reflectându-se prin creșterea potențialului și performanțelor tuturor elevilor din școală”, ne-a declarat prof. Monica Ienciu, directorul Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu”.
Potențialul maxim
În clasa de diversitate nu se face școală, nu se predă o materie, ci este ansamblul măsurilor și activităților din școală menite să faciliteze dezvoltarea maximului potențial al copiilor cu CES.
Citiți principiile noastre de moderare aici!