Dincolo de declaraţiile politice exprimate în chestiunea CET-urilor, există şi decizii administrative.
„Luând act de ceea ce a spus domnul Todor, vineri, pentru Jurnal arădean/ Aradon, că nu îl interesează nicio componenţă de comisie, am numit o comisie din Primărie.” Acesta a fost anunţul făcut de viceprimarul Călin Bibarţ în cadrul unei conferinţe de presă, cu subiectul CET, ce a avut loc luni la Primărie.
În justificarea opţiunii pentru o comisie formată din specialişti din cadrul Primăriei, viceprimarul a punctat: „Dacă ne uităm pe mandatul aleşilor locali, ei sunt oameni politici. Nu îi putem obliga să fie specialişti în ceva. Fiecare are meseria lui: inginer constructor, inginer industrie alimentară, specialist relaţii internaţionale, actor, asistent social, inginer silvic, economist, profesor, tehnician, medic, jurist, specialist în tehnologia sudurii, inginer chimist, operator calculator, inginer zootehnist. Comisia pe care noi am numit-o nu e formată din oameni politici, ci din oameni din Primărie.”
În componenţa comisiei Primăriei se regăsesc: Valerii Şontea – şeful Biroului Audit, auditor Olimpia Fliţa, Olimpia Stoica – şefa Biroului Buget, Sorin Muntean de la Serviciul Monitorizare şi Strategii şi Sorin Contraş de la Juridic. Potrivit viceprimarului, obiectivul comisiei constă în clarificarea următoarelor aspecte: situaţia economico-financiară a celor două entităţi, situaţia comercială dintre clienţi şi furnizori, situaţia juridică privind activele închiriate şi litigiile. În ceea ce priveşte termenul până la care trebuie predate aceste situaţii, acesta se întinde până în ianuarie 2017, dat fiind că în decembrie sunt multe zile libere.
În paralel cu ancheta realizată de comisia din cadrul Primăriei, Călin Bibarţ a mai anunţat că „reprezentanţii noştri din AGA au cerut un audit extern”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!