ARAD. Cu toate că întocmirea documentaţiei necesare pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea este doar la început, apar deja primele mici impedimente. Consiliul Judeţean Arad anunţă că intenţia unei fabrici de a se extinde exact pe traseul viitoarei şosele va muta drumul. Şi, pentru a evita neplăceri mai grave, Iustin Cionca, preşedintele CJA, îi sfătuieşte pe toţi investitorii de pe traseul drumului să analizeze posibilitatea realizării unor investiţii încă de pe acum. „Consiliul Județean Arad face un apel public: investitorii care au în planul strategic intenția de dezvoltare a afacerilor pe parcele care se suprapun pe traseul drumului expres Arad-Oradea să se adreseze primăriilor de care aparțin sau să comunice Consiliului Județean Arad aceste planuri, astfel încât reconfigurarea traseului să poată fi realizată în timp optim, pentru ca realizarea investițiilor să nu fie periclitată. În acest moment încă se mai pot face schimbări în proiectul drumului expres, în cazuri bine justificate”, se arată într-un comunicat al instituţiei judeţene.
Fabrică pe traseu
Posibilitatea apariţiei unor suprapuneri a fost dezbătută după ce o firmă din judeţ a anunţat că traseul viitorului drum ar trece exact peste o investiţie care se va realiza în zona Chişineu-Criş.
Explică Iustin Cionca: “Ținem cont de toți factorii implicați direct sau indirect în proiectul drumului expres Arad-Oradea, o investiție istorică pentru județul nostru. Am avut o întâlnire cu domnul Cornel Lina, directorul general al HAI Extrusion, o companie care investește în România, prin sediul de la Chișineu-Criș, încă din anul 2019 prin creșterea capacității de producție cu 50% și dublarea spațiilor de producție și depozitare aferente. În urma acestei investiții de 10 milioane de euro s-au creat 160 de noi locuri de muncă adiționale celor existente înainte de 2019. În contextul revenirii economice anticipate odată cu încheierea crizei sanitare generate de pandemia Covid 19, investitorul are în vedere continuarea investițiilor prin atragerea de fonduri naționale și/sau europene destinate dezvoltării și alinierii industriei autohtone la standarde europene. Aceste investiții etapizate cu orizont de timp 2023/2024, respectiv 2025/2026 totalizează circa 35 de milioane de euro, creând adițional alte 200 de locuri de muncă, și se regăsesc pe o parcelă aflată în proprietatea investitorului în zona orașului Chișineu-Criș, care se suprapune pe traseul propus al drumului expres Arad-Oradea. În urma discuției, am făcut o solicitare pentru modificarea amplasamentului drumului expres Arad-Oradea, astfel încât să nu pericliteze faza de extindere a companiei Hai Extrusion, respectiv generarea a sute de locuri de muncă”.
Aşadar, în cazul în care există alte investiţii preconizate în zona viitorului drum, investitorii sunt aşteptaţi să se adreseze autorităţilor locale, pentru a se identifica o soluţie. Şi asta cât mai curând. Pentru că, odată finalizat studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, aceste modificări de traseu nu mai pot fi realizate, iar investitorii se pot trezi cu planurile date peste cap.
Trimite articolul
XAlții s-ar bucura sa le treacă expres ul prin ograda.Ar fi racordați la sistemul rutier de mare viteza.
-
Stati linistiti, omul nu va construi nimic. Vrea mai multi bani pe expropriere… si niste coi-interesati il vor ajuta (aia care participa dar nu se baga)
Arad-Oradea doua orașe oarecum de campie . Teren cât vezi cu ochii . Dar trebuie strada sa treacă prin ograda cuiva… inimaginabil …
În SUA s-au tăiat drumurile drept nu au ținut cont de fabricute.Fără curbe cu răsturnări și accidente.
-
Comparatia powlii.
In SUA pana la 1880 au fost 100 de orase la toata suprafata tarii ….. simti unde bat ? Daca nu , uita-te la transiberian si ala ii tot drept din acelasi motive ca si in US.
Hai o firma care macina si toeste deseuri de aluminiu…cancer curat….locuri de munca cu salarul minim sint sute de mii toti fug de ele se alunga populatia iar la emigrare cu politica falimentara a pnl usr psd….oameni iduoti si hoti
Parcă văd că acest DX va ieși precum piș###l boului când bate vântul! De fapt asa se construiesc si din autostrăzile în RO!Numai în zig-zag pentru a ocoli tot felul de lilieci,broaște, mai nou și terenuri a unor privați care până acum au dormit !
-
Nu scrie in necunoștință de cauza, terenul este proprietatea statului-> Primăria Chișineu-Cris, firma a anunțat de mai mult de un an extinderea, au concesionat terenul, l-au pregătit pentru viitoarea construcție, doar ca ai noștri trasând viitorul drum pe google nu au fost in teren sa vadă dacă sunt lucrări
Adica o documentatie deja gata si platita e anulata pentru unul ce are o intentie si nimic concret ?!? Cat da asta cu fabrica sa mute el un drum ca are o intentie , dar nimic concret ? Si inteleg sa fie facute concesii celor ce fac sau vor sa intensifice agricultura in campie, nicidecum pt poluatori, ca apoi tot statul roman sa fie strans cu usa de comisia europeana.
În ce țară trîim măi ….lor ? Pe t e r i t o r i u l ROMÂNIEI se vrea construirea unui d r u m NAȚIONAL ( Arad – Oradea ). Și niște Pișta, Ahmed, Giuliano Johny etc. ne fac greutăți ? Unde ai mai văzut așaceva ? În România coada dă din cățeluș și nu cățelușul dă din coadă .
Sa intelem clar, acel Rexton G4 care se plimba prin Arad deasupra sa plana mereu o drona imensa la o inaltime de aproximativ 150-200m. Acest VEHICOL era văzut aproape zilnic prin județele Arad, Bihor si Cluj. Sa fi trasat terestru viitorul traseu? oare ce imagini a cules? Interesanta lovitura de teatru pe piată imobiliara😒. Multa dibăcie in mintea unor hiene politice, jocul miresei pe ultima 100de metri🤮tipic romanesc. In Japonia căile ferate si soselele cu trafic intens au prioritate.