BÂRZAVA. Un drum comunal, cu o istorie bogată, care leagă Valea Mureşului de zona Crişurilor, a fost asfaltat. Este vorba despre drumul dintre Groşii Noi şi Slatina de Mureş, cunoscut popular sub denumirea de „Ruştiu”. Ambele sate fac parte din comuna Bârzava, iar acum distanţa dintre Slatina de Mureş şi centrul de comună s-a redus considerabil.
„Această cale de acces, de la Căpruţa şi până la Slatina de Mureş, care era una pietruită, a fost drum judeţean. Dar l-am preluat de la Consiliul Judeţean Arad pentru că ani de zile nu s-a intervenit absolut deloc pe el, nici măcar pentru întreţinere. Am aşteptat până am identificat o linie de finanţare pentru modernizarea lui şi am reuşit să facem întreg drumul de la Căpruţa şi până la Slatina de Mureş, pe bucăţi, prin Dumbrăviţa şi Groşii Noi”, ne-a declarat Gabriel Faur, primarul comunei Bârzava.
Acesta a mai explicat că un segment de drum a fost modernizat pe fonduri europene, o altă bucată cu fonduri de la bugetul local, în timp ce ultimul tronson, cel dintre Groşii Noi şi Slatina de Mureş, cel mai greu tronson, a fost asfaltat cu fonduri guvernamentale, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
După cum precizam mai sus, drumul are o istorie bogată. În urmă cu zeci de ani, acesta era principala legătură dintre Valea Mureşului şi zona Gurahonţ, traseul începând de la Căpruţa, continuând peste deal până la Slatina de Mureş, apoi, mai departe, prin Mădrigeşti şi, în final, până la Gurahonţ.
„Inclusiv pe hărţile de acum 15 ani, acesta este drumul indicat de pe DN 7 spre Gurahonţ”, ne-a spus Gabriel Faur.
Însă Consiliul Judeţean a decis, prin 2007, să realizeze drumul Juliţa-Mădrigeşti, în detrimentul modernizării şoselei de la Căpruţa la Mădrigeşti. Acest nou traseu a devenit principala rută folosită de cei care doreau să ajungă de pe Valea Mureşului spre Gurahonţ. Acum, însă, a apărut o alternativă. Iar alternativa este foarte atractivă. Cea mai mare parte a drumului Groşii Noi-Slatina de Mureş se află pe dealuri, „ascuns” de pădure superbă şi interminabilă, într-un cadru natural feeric, care îi însoţeşte pe călători cale de vreo şase kilometri. Odată cu finalizarea acestui drum, zona ar putea deveni una atractivă pentru turiştii „comozi”, care vor să vadă frumuseţile judeţului din maşină. Mai ales că în zonă se află mai multe obiective de interes turistic, cum ar fi Rezervaţia Naturală Runcu-Groşii Noi, Biserica de Lemn din Groşii Noi sau peisajele şi sălaşele din Slatina de Mureş.
Trimite articolul
XPoate vreți să spuneți între Căpruța și Slatina de Mureș.
Degeaba se laudă pri … cu ul.
Cu nevasta-n primărie, incompatibilitate?,ioc.
Ghici 🍄.
..multumim de initiativa…pe cind Conop – Nadas (peste culme) sau Birzava -Nadas? Ar fi minunat
asfalt peste pamant?
fara margini, fara borduri, in maxim 2 ani va fi tot crapat si plin cu gropi
cine dracu va da contractele?
-
Exact asta am vrut sa intreb si eu :)) ma uitam la poze si ma gandeam cum o sa arate la primvara :))))
-
exact asta vroiam sa spun si eu – si sper ca au pus ceva fundatie, altfel e treaba de mantuiala, praf in ochi, bani aruncati pe fereastra fara pic de responsabilitate
-
Pe ce drum afara din localitati ai vazut borduri desteptule? Se intaresc marginile cu piatra sparta, nu cu borduri!
Praf in ochi pentru prosti!
Puneti poze is va laudati, dar sa stiti ca exact imaginile va dau de gol ca furati din banul public. Asfalt peste pamant si multe alte nereguli
-
De unde știi toase MC ca s-a turnat asfalt pe pământ direct și nu pe o fundație din piatră spartă? Asta este când toții hauristii au acces la net 😆
Cum sa care lemnele pe drum de pamant ca doar nu vor sa își strice masinile
Drumul era pietruit scrie în articol nu au asfaltat peste pământ.
De ce nu l-a făcut Cionca ca e primar PSD acolo? Cam asa se realizează investițile în jud Arad discreționar în funcție de culoarea politica deși acolo e zona cu cel mai mare potențial turistic din județ.
Lipova de ce nu beneficiază de investiții de la CJ Arad? Ca au primar PSD.
De lemnul recoltat ilegal, nimeni,nimic?