ARAD. Nu ne iese nimic din prima, când vorbim despre drumuri. Autostrada Nădlac-Arad-Timişoara a fost reparată, din vară şi până acum, de patru ori, până când a fost găsită o soluţie prin care reparaţiile să reziste. DN 7, de la Nădlac şi până în zona localităţii Toc, spre judeţul Hunedoara, a fost reparat de două ori, după ce, la prima reparaţie, gropile au apărut la loc în câteva săptămâni de la plombare. Aceeaşi problemă o avem acum pe DN 79, drumul naţional care leagă Aradul de Oradea. La câteva luni după ce firma Viarom Construct a plombat gropile, tot bitumul folosit la reparaţii a dispărut, lăsând „craterele” în acelaşi loc în care au fost şi în urmă cu 2-3 săptămâni.
„Asfaltul pe DN 79, de la ieșire din Arad spre Oradea, s-a dizolvat pur și simplu în urma ploilor din ultimele zile. Toate porțiunile reparate în vară au gropi, lăsând în jurul lor pietriș pentru parbrize”, spune un arădean care circulă frecvent pe acel drum, concluzia şoferului fiind postată pe o pagină de socializare.
La postarea acestuia au apărut şi alte comentarii lăsate de alte persoane care folosesc această şosea. „Ce ar fi să le deschidem proces? Să îi tragem la răspundere și să plătească pentru defecțiunile ce le pot cauza mașinilor (suspensie, direcție, cauciucuri, parbrize, jenți etc)?”, spune un alt şofer.
Alţii se folosesc de ironie pentru a sublinia calitatea execrabilă a lucrărilor de reparaţii: „Cine se aștepta să plouă în noiembrie?”. Iar unul dintre răspunsuri este pe măsură: „Da, corect, ăla era asfalt de zăpadă, nu de ploaie”.
Am luat legătura cu reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, instituţie care se ocupă de întreţinerea drumurilor naţionale şi a autostrăzii din Arad. Am încercat să aflăm care sunt problemele de pe drumul Arad-Oradea şi care ar fi soluţiile. După cum ne-am obişnuit deja, autorităţie „se ascund după deget”, transmiţându-ne faptul că lucrările de reparaţii sunt în garanţie şi vor fi refăcute pe cheltuiala celor de la Viarom. Ce se omite, de fiecare dată, este faptul că toare reparaţiile şi reparaţiile la reparaţii sunt făcute pe timpul şi nervii celor care circulă pe drumuri. Ce este mai grav este faptul că, pentru reparaţiile ratate, nu pot fi invocate motive cum ar fi zăpada sau îngheţul, defecţiunile apărând în urma unor simple ploi.
Nu e prima dată
Viarom Construct nu este la prima „nereuşită” pe drumul Arad-Oradea. Anul trecut, firma s-a aflat din nou în atenţia opiniei publice, tot pentru o lucrare efectuată pe DN 79. atunci, muncitorii au turnat un strat de pietriş peste partea carosabilă, intenţia fiind aceea de a proteja stratul de uzură. Numai că liantul folosit fie a fost prea puţin, fie de proastă calitate. Şi asta pentru că, după efectuarea lucrării, zeci de şoferi au fost nevoiţi să îşi repare sau chiar să îşi schimbe parbrizele sparte de pietrele sărite de pe drum. Şi atunci, DRDP Timişoara a evitat să îşi asume răspunderea în vreun fel, transmiţându-ne faptul că „ odată cu începerea lucrării, sectorul de drum a fost predat către antreprenorul lucrării – Viarom Construct SRL – care are obligaţia şi responsabilitatea asigurării condiţiilor pentru circulaţia în siguranţă”.
Trimite articolul
XSe toarna asfalt fara “Buletin de analiza de lot”, emis de catre un laborator neutru, acreditat ? Daca da, astea sunt consecintele lucrului in stilul anilor ’50.
Acel drum nu stiu exact cine este sau a fost firma de executie dar sincer si la turnarea asfaltului acum un an s-a facut intr-o grosime execrabila *( pateul de pe sandwici era mai gros decat mizeria aia de asfalt) este inumam ca dupa aprox 3 luni de la asa zisa ultima reparatie sa fie nevoit alte manevre de reparatie, La ultima reparatie asa arata asfaltul de zici ca era tras la piaptan, sa nu mai zic si ce denilelari care acuma incepand de la cartierul Verde pana la Sens Giratoriu Metro sunt gropi si zone unde efectiv se exfoliaza asfaltul ala pus la ultima reparatie . RUSINE . Dorim o expertiza a DNA-ului asupra acelui contract de reparatii si un control ca la carte asupra executiei lucrarilor.
Bun gasit!Circul mult pe acest DN si pot sa spun ca acest drum a fost impecabil ani de zile!Un drum de calitate atat pt autoturisme,automarfare.etc.Ce ma doare ca toate reparatiile si acel strat protector a fost o bataie de joc pentru acest drum!A rost un drum foarte bun pana v ati batut joc de el cu reparatiile voastre!Pacat!In loc sa avem grija de el mai rau il stricam!Si ca o curiozitate…..in tot judetul Bihor acest drum nu a beneficiat de nici un strat protector si de nici o reparatie si drumul este impecabil!Am incasat si eu destule pietre pe caroserie,parbriz si ceva gropi am incasat!Un lucru e sigur,nu trebuia reparat deloc!Oameni buni l ati stricat!De fapt nu ma mai mira nimic azi……Va doresc drumuri bune soferi!