ARAD. În anul 2017, când au fost făcute primele exproprieri pentru modernizarea căii ferate Curtici-Simeria, pe raza localităţilor Petriş, Săvârşin, Vărădia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Lipova, Păuliş şi Ghioroc, calculele făcute de proiectanţi au fost greşite. Acum, la trei ani distanţă, cu lucrarea în plin şantier, Ministerul Transporturilor anunţă întocmirea unui nou proiect de hotărâre care vizează o nouă rundă de exproprieri. Luate în vizor sunt zonele aferente comunelor Bârzava şi Bata. Aici au fost identificate parcele de teren care, însumate, ajung la aproape două hectare de pământ, parcele necesare bunei desfăşurări a lucrărilor de modernizare a căii ferate. Drept urmare, într-un proiect de hotărâre supus transparenţei de către Ministerul Transporturilor, se vorbeşte despre preluarea terenului respectiv de către stat şi plata despăgubirilor către proprietarii acelor pământuri.
Calculele făcute de către evaluatorii autorizaţi arată faptul că, pe raza unităţii administrativ-teritoriale Bata, vor fi expropriate 25 de parcele de teren, cu o suprafaţă totală de peste 16.000 de metri pătraţi, valoarea despăgubirilor fiind stabilită la suma totală de 41.239 de lei. În ceea ce priveşte unitatea administrativ-teritorială Bârzava, aici sunt vizate de noile exproprietăriri şapte terenuri, cu o suprafaţă totală de aproximativ 3.100 de metri pătraţi, valoarea despăgubirilor fiind de 7.000 de lei. După perioada în care va sta la transparenţă, acest proiect de hotărâre va fi adoptat de Guvern, urmând să îşi producă efectele ulterior publicării în Monitorul Oficial.
Fără niciun leu
Proprietarii de terenuri din comunele Petriş, Săvârşin, Vărădia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Lipova, Păuliş şi Ghioroc, pe unde trece noua cale ferată, spun, dezamăgiţi, că nu au aşteptări mari de la statul român în ceea ce priveşte despăgubirile. Şi asta pentru că nu au fost plătite nici până acum nici terenurile luate de către stat în anul 2017. „Proprietarii de terenuri care au rămas fără pământ, în urma exproprierilor din 2017, nu au primit nici în ziua de astăzi niciun ban de la stat. Modernizarea căii ferate îşi urmează cursul, dar locuitorii din comunele prin care trece încă aşteaptă despăgubirile.
O parte din vină ar fi şi a oamenilor, care nu au documente de proprietate pe terenuri. Pe de altă parte, cea mai mare vină o poartă cei de la Ministerul Transporturilor, care ne-au asigurat că vor veni în teritoriu şi vor sta de vorbă cu oamenii afectaţi de aceste exproprieri. Vorbim aici despre oamenii din toate comunele prin care trece calea ferată. Au trecut trei ani, dar nu a mai venit nimeni. Asta deşi i-am tot chemat. Aşa că oamenii îşi cam pierd speranţa că vor primi despăgubiri pentru terenurile expropriate de către stat”, ne-a declarat Gabriel Faur, primarul comunei Bârzava, care a fost vizată de exproprieri şi în 2017, dar şi în această nouă rundă.
Trimite articolul
XTot oamenii sunt de vina ca in aceste localitati nu s-au dat titlurile de proprietzte decat pe ochi frumosi sau s-au dat din birou, in bataie de joc,, fara corespondenta in teren. Si dupa aia umbla tu pe la OCOT, firme sa faca actele si toate cele. Si mai si le plateste. Cam asta au facut autoritatile cu fondul funciar de 30 de ani, dar impozit platesti si pe ce nici nu ti-au dat fizic inapoi.
Ce-i plac exproprierile la FALCA si la gasca lui …. Au mama ce de bani vin din nou. De ce credeti ca si-a pus FALCA prefect pe un papitoi???