ARAD. Nu este încă sigur dar subiectul a fost lansat spre dezbatere: o nouă sesiune de bacalaureat în luna februarie. Ministrul Educației, a declarat la întâlnirea cu directorii arădeni din sistemul preuniversitar, desfășurată în sala de conferințe a UAV din Complexul M, că dorește „instituţionalizarea” meditaţiilor pentru absolvenţii de liceu care nu promovează bacalaureatul, cursurile de trei-patru luni urmând să fie plătite de stat, iar o sesiune specială de examene să fie introdusă în februarie-martie. Programa pentru meditații să fie doar programa bacalaureatului.„Trebuie să ne ocupăm de acești elevi care au picat bacalaureatul și să le dăm o nouă șansă în luna februarie.Dacă îi lăsăm așa, nu vor fi rezultate mult mai bune nici în anul viitor” a declarat ministrul.
În ceea ce privește plata profesorilor angrenați în acest sistem de meditații, ei ar putea fi plătiți din fonduri structurale. „nu cred că un profesor dacă este chemat să facă câteva ore în plus și este și plătit va refuza acest lucru” a mai spus Pricopie.
Nu trebuie promovabilitate 100%
Ministrul Educației a mai precizat că nu se urmărește o promovabilitate de 100% pentru că nicăieri în lume nu există această rată de succes.
“Atunci când ai 200.000 – 300.000 de copii într-un ciclu, unii vor fi foarte buni, unii medii, unii nu vor ţine acelaşi ritm de pregătire. Nu trebuie să-i pedepsim pe cei care nu reuşesc de prima dată, trebuie sprijiniţi. Prin urmare, la Ministerul Educaţiei lucrăm la un proiect ca instituţiile de învăţământ acreditate, respectiv liceele şi universităţile să poată să desfăşoare meditaţii instituţionalizate pentru o perioadă de trei – patru luni, strict cu programa de bacalaureat”, a declarat ministrul.
Subiecte cu grad mediu de dificultatea
Ministrul a mai punctat necesitatea elaborării unor subiecte de nivel mediu pentru examenele de bacalaureat. „Pentru nota 7 nu trebuie gândite subiecte foarte dificile. De la nota 7 în sus poate crește gradul de dificultate pentru elevii foarte buni. Dacă vrei să demonstrezi că elevii nu știu nimic poți propune subiecte foarte dificile, dar nu acesta este scopul nostru. Nu trebuie să avem subiecte de olimpiadă la examenul de la bacalaureat” a declarat ministrul.
Desemenea ministrul a mai puncat necesitatea accesării fondurilor structurale și pentru profesorii din ciclul primar care să facă ore suplimentare, acolo unde este nevoie, pentru ca „să nu ne trezim la final de clasa a VIII-a și mai apoi la final de clasa a XII-a” că nu mai avem ce să facem cu elevii. Trebuie să prevenim și să corectăm încă din primele clase. De aceea am insistat pentru aceste evaluări în clasa a II-a, a IV-a și a VI-a” a mai spus demnitarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!